söndag 4 mars 2012

Så var det då klart även i teorin!

Ja, jag syftar på Sollentunas förlust hemma mot Cyrus som därmed säkerställer att vi är klara för spel i division 1 även nästa år. På sätt och vis synd att Cyrus vann då det därmed även är klart att vi inte kan gå om dem i tabellen. Men en åttondeplats är helt klart godkänt i mina ögon.

***

Rille har ju gått igenom matchen mot Country så jag nämner inget om den direkt. En okej match från oss tack vare uppryckningen i andra halvlek, men jag tycker nog att vi ska kunna vara lite närmare dem än fem bollar. Vi slarvar för mycket i första halvlek och försvarsarbetet första 10 minutrarna är inte helt okej. I andra har vi en bättre inställning och det ger oss fler mål framåt och färre insläppta bakåt. Synd att vi inte är med från start för då tror jag det kunde ha blivit jämnt!

***

Ny träningsvecka framför oss och uppladdning inför säsongens sista Handbollsfredag. Silwing står för motståndet och de tycks ha hittat formen. Bra resultat från dem det senaste och det kommer bli en jäkligt tuff fight. Hoppas att vi kan ta fram vårt bästa spel och ta hem två pinnar i sista hemmafighten. Två lag som inte har något att spela om, men jag hoppas att vi har den hetaste viljan på fredag!

Inga kommentarer: