torsdag 29 mars 2012

Mikael Glimbråten vann röda kort-ligan

Röda kort-ligan var en jämn drabbning och i sista omgången fick vår Melcher Melchersson ett rött kort och kom hamnade därmed på lika många som Mikael "Glimman" Glimbråten i HK Silwing/Troja. Dock hade den sistnämnde spelaren en match mindre spelad så det fick avgöra. Bloggen har snackat med försvarsgeneralen i HK Silwing/Troja.

Tjenare Glimman!
- Tjena Rille!

Hur är läget?
- Allt är bara bra tack. Hoppas allt är fint med dig.

Det är vår och solsken och jag mår bra, tack! Vill du svara på några frågor till bloggen?
- Självklart vill jag svara på frågor från Sveriges bästa handbollsblogg!

Grymt! Du tog hem den ärofyllda ligan över flest röda kort. Visserligen delad med vår Melcher Melchersson men du hade en match mindre spelad så det fick bli du som vann. Minns dessa situationer som ledde till de 3 röda korten?
- Tackar för utmärkelsen. Ja det har blivit några röda i år. Nu när man inte är lika snabb i fötterna får man kompensera det på annat sätt. Jodå, jag kommer ihåg händelserna. Den första var mot HK Eskil när deras M9 bröt sig igenom mellan mig och Matsson. En ganska tilltrasslad situation där domaren tog upp det röda på grund av att jag drog i armen. Det var dock Matsson som var den skyldiga. Däremot var det andra helt rätt. Fick min tredje tvåa när jag drog ner Johan Brun i Tyresö IF. Inte så mycket att säga om. Det sista kan jag också ta på mig då jag var lite för hård mot Strömnäs GIF:s pivot.

Samtliga röda kort under säsongen 2011/2012:



Hur går ni vidare i HK Silwing/Troja nu när säsongen tagit slut för er del?
- Vi har fått en månads uppehåll från handbollen. Dock är det många som kör egenträning. Målet är att få en kropp som Danne (Daniel Gustavsson, reds anm), haha. Inom kort kommer vi ha ett spelarmöte för att kolla status inför nästa säsong.

Ni gjorde en strålande avslutning på säsongen och vi kan konstatera att ni vaknade till försent. Vad säger du om säsongen?
- Tyvärr vaknade Silwing för sent som du säger. Vi hade inte pratat om någon målsättning, men med det laget som vi har vore en kvalplats inte omöjligt. Vi startade säsongen mindre bra då vi åkte på stortorsk mot IK Cyrus i första matchen. Vi spelade bättre och bättre men tyvärr vann vi inte mot topplagen. Jag tycker att vändningen kom när vi vann mot RP IF Linköping innan juluppehållet. Den matchen spelade vi riktigt bra och det bäddade för det spel vi presterade den andra halvan av säsongen.


Försvarsgeneralen Mikael Glimbråten, 198 cm och 100 kg. Bild från HK Silwing/Trojas hemsida.

Kan det här med taskiga och få träningstider vara en orsak till att ni först hittade storformen efter nyår?
- Träningstiderna är alltid i fokus i Stockholm så det kan mycket väl vara en av orsakerna. Vi får väl gå in i hall fyra månader innan seriepremiär så vi hinner spela ihop laget.

Spelar du nästa säsong?
- Nästa säsong vet jag inte hur jag gör. Men så har jag sagt de senaste fyra åren. Tyvärr gör sig knäskadorna påminda efter varje träning och match. Som alla handbollsspelare vet så är det väldigt svårt att sluta, haha. Vi får helt enkelt se.

Inga kommentarer: