torsdag 29 mars 2012

Melcher Melchersson vann utvisningsligan

Utvisningsligan har länge haft en överlägsen ledare i Melcher Melchersson som spelar hos oss i IFK Nyköping. På slutet jagade dock HK Countrys alldeles egna gladiator, Filip Alexandersson, en tätposition men han nådde inte hela vägen. Bloggen har snackat lite med Melcher om det här med utvisningar.

Tjenare Melch!
- Tjenare mannen!

Du tog ju hem den ärofyllda utvisningsligan efter 22 utvisningar, tätt följd av Filip "Gladiatorn" Alexandersson i HK Country på 21 utvisningar. Hur många av dina 22 utvisningar anser du ha varit orättvist bedömda?
- Haha, ja det blev ju så till slut. Jag har ju oftast väldigt svårt att se att någon utvisning mot mig själv eller en lagkompis är rättvis, men en 6-7 stycken är lite billiga av mina. Fast å andra sidan har jag nog sluppit undan en del solklara och värre också. Så det kanske jämnar ut sig i slutändan.

Har du alltid varit bra på att sitta på botbänken?
- Har allt som oftast varigt en flitig besökare på utvisningsbänken men tycker det har lugnat ner sig avsevärt på senare år.


Melcher posar i omklädningsrummet. Foto: Söderberg.

Brukar du tänka på något särskilt när du sitter av dina straff?
- När jag fått en tvåa brukar jag nog inte tänka så mycket mer än att jag vet var ribban lagts, haha.

Låter bra det. Ha det fint Melch och grattis till segern i den här ligan!
- Haha, tack. Hörs, ha de kung!

Inga kommentarer: