torsdag 15 mars 2012

Skyttekungen funderar över framtiden

Patrik Söderström blev förra årets skyttekung i division 1 norra när han representade HK Tyrold tillsammans med bland annat Petter Holmberg. Efter säsongen valde Söderström att testa lycka in allsvenska Djurgårdens IF HF. Hans vara där blev inte riktigt som han tänkt sig utan han gick åter till division 1 norra, men denna gången till Ricoh HK där hans förre lagkamrat Petter Holmberg spelar.

7 matcher, 7 mål och två utvisningar har det blivit för Söderström hos det svartklädda gänget och senaste matchen var den 4 februari. Vad hände sen? Bloggen har snackat med Söderström.

Tjenare Patrik, hur är läget?
- Tjena Rille, allt är bara bra. Hur är det själv?

Bara fint här med, tack. Har noterat att du inte varit med på ett tag. Vad händer?
- Just nu så tränar jag en gång i veckan med IK Bolton, division 3 östra. Där har jag många gamla kompisar från HK Tyrold samt Tjolle Ström, som jag har att tacka för det mesta av mina handbollskunskaper. Men det är väldigt skönt att kunna göra annat i livet än att bara spela handboll.

Se där. Men Ricoh HK då?
- I Ricoh HK så hände det inte speciellt mycket, det var väl det som var mitt problem. Jag hade svårt att ta plats och spela mig in i deras spel. Alla var supertrevliga och jag kände mig jättevälkommen där. Det kändes bara för segt att gå ner på de sena träningarna när det inte var tillräckligt roligt.


Patrik Söderström går på hoppskott mot Täby HBK i Sjöstadshallen. Foto: Per Forsberg.

Det är klart att det är bäst att kliva åt sidan om inte den rätta motivation finns där. Vad händer annars i ditt liv?
- Just nu håller jag på och kollar på framtida utbildningar. Har redan sökt till Polishögskolan men måste söka fler utbildningar ifall jag inte kommer in.

Trevligt. Handbollen då?
- Jag har inte riktigt bestämt mig än hur det blir och jag har inte direkt fått några förslag från klubbar heller. Det jag fått är något tränarerbjudande för ungdomar som jag tycker låter väldigt intressant och givande men jag har inte helt bestämt mig om framtiden än. Så det blir lite vad det blir.

Jag förstår. Lycka till med vad du än hittar på!
- Tack så mycket. Tack också för er grymma blogg. Jag läser den flera gånger om dagen och bara hoppas på nya inlägg. Keep up the good work!

Kul att höra och några inlägg till kan du räkna med den här säsongen.
- Bra och lycka till mot mitt gamla lag i helgen!

Tack för det!

Inga kommentarer: