lördag 24 mars 2012

Petter Holmberg vann spelmålsligan

Division 1 norras spelmålsliga vanns av H9:an Petter Holmberg i Ricoh HK. Då hade Holmberg ändå en match mindre spelad än övriga bland topp-6.



Han är riktigt vass den där Holmberg och bloggen var tvungen att få några kommentarer.

Tjenare Petter!
- Tja Rille!

Hur mås det?
- Här mår vi fint, solen skiner och golfklubborna är framtagna. Hur mår du, fiskedags till helgen?

Härligt! Här i Nypan är det alltid kalas, Petter. Det börjar verkligen bli hög tid för fisket men tyvärr har jag inte dammat av utrustningen och gjort premiär 2012 men det kommer snart. Men idag får det bli en tripp till Sport- och Fiskemässan, alltid något. Handbollen då, ni får möta BK Heid i SemiOff. Har du någon koll på motståndet?
- Jag har ingen koll på BK Heid, jag vet att jag kommer åka till Göteborg på onsdag! Men det är kval, det kommer bli jämna matcher, roliga matcher! BK Heid är nog ett betydligt yngre lag än vad vi är, så jag tror och hoppas att gammal är och förblir äldst...

Så kan det mycket väl vara. Du vann spelmålsligan efter 142 mål på 21 matcher. Ditt fina målfacit höll i sig så du gick om både Simon Karlsson och Erik Sten. Vad har du att säga om ditt grymma målskytte och säsongen i övrigt?
- Jag ser mig inte själv som en målskytt, jag spelar hellre fram till mål än att göra dem själv. Men en anledning till mitt fina facit har nog varit de fina matchens lirare-priserna som vi har haft i Sjöstadshallen. De vill man ju inte gå miste om! Presentkorten (läs plural) på Intersport, som man får i Nypan, går inte heller de av för hackor!

Både ni och vi har väldigt fina matchens lirare-priser. Hur laddar ni på nu inför kvalet?
- Vi har förlängt fotbollen med cirka 10 minuter, 2 x 15 minuter är det nya upplägget. Annars gör vi väl inte så mycket. Vi kommer till ett kval med ett riktigt bra facit, 11 raka vinster så vi känner oss trygga i vårt spel och i vad vi kan prestera.

Älska fotbollsuppvärmningar! Jag tror det där kan vara ett genidrag med 2 x 15 minuter. Lycka till i kvalet!
- Tack kompis, nu kör vi!

Inga kommentarer: