söndag 25 mars 2012

Kungarna av Märsta

Efter att ha åkt ur Allsvenskan efter säsongen 2007/2008 väntade division 1 norra för Skånela IF 2008/2009. Där fick det unga laget mogna till under 3 säsonger och de vann sedan serien 2010/2011 efter att bland annat Jimmy Karlsson anslutit till truppen.

Det mest makalösa är att de nu alltså vann Allsvenskan, efter att sista matchen spelades i torsdags, med i princip samma lag som vann vår serie förra säsongen. Målvakten Daniel Bergman är en av de som tillkommit och som gjort det mycket bra. Även Tomas Hagman har gjort det bra efter att Kacper Wydmuch skadade sig. De är en riktig lagmaskin med ett stort hjärta för klubben och jag glädjs enormt med tränare "Dagge" och hans förening.

Jag tänkte att det måste vara en sjuhelsikes fest däruppe i Märsta och att det har varit så i några dagar nu. Därför kollade jag läget med en av lagets bästa spelare Jesper Östlund här igår.

Skulle du kunna beskriva hur det kändes när beskedet om HP Wartas seger nådde fram till er och att ni var klara för Elitserien?
- Den var obeskrivlig, Jag skulle ge allt för att få uppleva den känslan igen. Tårarna rann och jag bara såg stora leenden överallt. Och leendena försvann inte på hela kvällen!

Hur var festen?
- Festen var galen! Cirka 150 personer hade kommit till en lokal pub/krog i Märsta för att fira oss. Snacka om att vi i alla fall fick vara kungar för en dag!

Och hur länge fortsätter festen?
- Festen fortsätter...

Som det ska vara. Har ni hunnit smälta detta än?
- Nej, jag tror inte vi har förstått än vad vi har ställt till med och som någon sa till mig, att det här är den största skrällen i handbolls-Sveriges historia - ni har gjort något makalöst!

Inga kommentarer: