tisdag 31 januari 2012

Uppföljning av tipsen omgång 15

Jag fick in fem av sex matcher men kan samtidigt konstatera att jag inte spikade några resultat. Men det är som ni vet inte det lättaste i handboll.

IFK Nyköping - RP IF Linköping 25-27 (Mitt tips: 27-25)
Resultatet var det väl inget fel på men det blev omvända siffror. Vi gjorde en heroisk upphämtning men topplaget från Linköping visade mest kyla på slutet och skytten Filip Berentsen blev stor matchvinnare via sina och lagets två sista mål.

HK Tyrold - Tyresö IF 26-27 (Mitt tips: 23-34)
Derbyt i Tyresöhallen blev oväntat jämnt och jag trodde på en mycket större vinstmarginal för Tyresö IF. Det var ju faktiskt toppen mot botten. Ska bli intressant att kolla matchprotokollet sen för att se vad HK Tyrold matchade för lag.

HK Silwing/Troja - HK Eskil 29-33 (Mitt tips: 25-31)
Mitt tips baserades på att Oscar Matsson inte längre ingår i truppen. När jag sen fick veta att inte Markus Berg Loen heller skulle vara med trodde jag, utan att revidera mitt tips, att bortalagets segersiffror skulle bli ännu större. Och inte nog med det var heller inte Mikael "Glimman" Glimbråten med. Så jag anser att det var mycket starkt av hemmalaget att inte förlora med större siffror, även om HK Eskil ledde klart med 28-20 ett tag. Dessutom åkte Alexander Karlsson ut på ett rött kort med drygt 10 minuter kvar av matchen.

Täby HBK - Ricoh HK 26-40 (Mitt tips: 23-30)
Segersiffrorna blev större än vad jag räknat med. Starkt att göra 40 mål i svårspelade och kalla Tibblehallen CC. Körde Ricoh HK någon form av passiv uppvärmning i bastun? Hur som helst är de på gång och till helgen ska vi möta detta formstarka gäng.

Strömnäs GIF - IK Cyrus 27-40 (Mitt tips: 23-33)
Starkt även av IK Cyrus att göra 40 mål på bortaplan. Och det är bra gjort av hemmalaget att göra 27 mål nu när även Johnny Landgren är borta. M6:an Rickard Jonsson var avstängd också.

HK Country - Sollentuna HK 34-24 (Mitt tips: 30-24)
Jag tippade hemmaseger men det var innan jag tog del av nyheten att HK Country saknade sina stora namn. Därför är det väldigt bra gjort att vinna med 10 bollar mot Sollentuna HK.

***

Det pågår just nu en omröstning på div1norra.com där man kan rösta på Årets Coach, V6, H6 osv.

Efter säsongen kommer jag göra en intervjuserie med alla lag likt den jag gjorde inför säsongen och i halvtid. Ska bli intressant att jämföra utfallet mellan de bägge All Star Team som tas ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

FYI.

Enda skillnaden i Tyrolds laguppställning var att Kalle Ågren var tillbaka efter 16 veckor!! Otränad men ändå dominant, några veckors träning på det så.....

Anonym sa...

Och måttligt intresserade Tyresökillar... Kan vara den tråkigaste handbollsmatch jag sett. Div 3 nivå (inklusive)...

Anonym sa...

Domare