söndag 8 januari 2012

Skuthälla får tips av Axnér

Vår gamle lagkamrat Simon Skuthälla får tuffast tänkbara start när Allsvenskan drar igång igen efter nyår. Hans Trelleborg HBK tar emot serieledaren Skånela IF idag. Simons lag har några borta och därför har man nu plockat in Lugi HF:s ena tränare Tomas Axnér som ska tjänstgöra på högersidan. Axnérs meriter talar för sig själv även om han fyller 43 år under året. Men enligt Simon ser det lovande ut.

- Han har tränat med oss torsdag och lördag och ska alltså spela med oss mot Skånela IF. Sen är det slut på hans medverkan, vad jag vet i alla fall. Han håller riktigt hög klass, sätter allt och har bra tempo i kroppen.

Hur är känslan att ha Axnér i laget?
- Det är väldigt inspirerande att spela med Tomas och höra tips och råd från hans sida, så det kommer bli en upplevelse att få spela bredvid honom på planen. Jag kommer få gå mycket som H9.


Skuthälla förra säsongen i IFK Nyköping.

Va trevligt. Be Tomas kolla in Treijner & Söderberg också!
- Haha, kan jag väl göra. Allt för bloggen!

Bra! Lycka till!
- Tackar! Grattis till segern i fredags!

Tack!

2 kommentarer:

120 KG kärlek sa...

Fantastiskt att stjärnklart finns att läsa. Minns att jag var väldigt imponerad av den "äldre" varianten under min väldigt korta tid i Nypan. Härligt att den utvecklats så väl.

Kriga på där uppe nu!!

Tobbe

Söderberg sa...

Ja, visst blev den grym Tobbe! :-)

Kriga på själva!