måndag 16 januari 2012

Uppföljning av tipsen omgång 12 & 13

Såg att jag sladdat lite med uppföljningen av tipsen från omgång 12 så därför kommer även de med här tillsammans med omgång 13.

Omgång 12

IK Cyrus - HK Tyrold 32-23 (Mitt tips: 33-23)
Ja, vad säger man. Rätt nära.

IFK Nyköping - Täby HBK 36-22 (Mitt tips: 32-28)
Inte alls nära men två poäng blev det.

RP IF Linköping - HK Silwing/Troja 23-19 (Mitt tips: 26-29)
Inte ett rätt. RP IF Linköping är väldigt starka hemma och kan mycket väl vinna resterande matcher som spelas i Linköpings Sporthall denna säsong.

Ricoh HK - HK Country 31-24 (Mitt tips: 31-28)
Jag hade det på känn och resultatet blev också ungefär som jag tänkt mig. Men exakt blev det ju inte som ni kan se.

Tyresö IF - Sollentuna HK 32-29 (Mitt tips: 37-24)
Starka Tyresö IF vann knappt och jag trodde på större siffror. Även om toppen spelade mot botten så är det bara så att man har svårt för vissa lag. Starkt av Sollentuna HK som inte lär underskattas något mer.

HK Eskil - Strömnäs GIF 42-20 (Mitt tips: 42-23)
Efter Piteå-lagets urladdning mot oss mäktade de bara med en halvlek uppe i Eskilstuna. Som jag trodde men jag trodde att hemmalaget skulle ha kört matchen redan efter den första halvleken. Nära i min tippning med resultatet.

Omgång 13

Sollentuna HK - HK Eskil 25-37 (Mitt tips: 23-35)
Differensen 12 mål är alltid något att glädja sig över i min tippning.

HK Country - Tyresö IF 28-30 (Mitt tips: 33-28)
En på förhand mycket svårtippad match. Bortalaget kom till spel efter två svajiga insatser och hemmalaget är erkänt starka hemma. Jag blev helt klart överraskad när jag såg resultatet och tränare Brejding rapporterade till bloggen via SMS:

- Jaaaaaaaaaaa...

Och då förstod jag att det hade gått bra.

HK Tyrold - RP IF Linköping 24-34 (Mitt tips: 24-30)
Kände att bortalaget skulle vinna enkelt, frågan vara bara vad resultatet skulle bli. Imponerande att vinna med 10 bollar på bortaplan.

IFK Nyköping - Strömnäs GIF 32-30 (Mitt tips: 33-27)
Hemma är vi starka men som både jag och Pelle skrivit var vi allt annat än bra i den här matchen. Vad hände egentligen när vi ledde med 12-8? Hade vi trummat på vid det läget hade säkert mitt tips slagit in. Stora segerregissörer i hemmalaget var Axel Eriksson och Hampus Asp.

HK Silwing/Troja - Ricoh HK 24-26 (Mitt tips: 24-31)
Att den fina hemmasviten utan förlust denna säsong skulle ta slut här kändes mycket troligt. Nu blev det ännu mer tight än vad jag hade räknat med.

Täby HBK - IK Cyrus 29-34 (Mitt tips: 25-29)
När tränare Christian Grönblad låg hemma i halsfluss passade den långtidsskadade Erik Höglund på att gå från matchen som obesegrad huvudcoach.

***

Lite passande hade både Piteå Tidningen och Södermanlands Nyheter fel namn på sina respektive bildtexter. I PT:s nätupplaga fick Johnny Landgren heta Johnny Berglund. I SN:s pappersupplaga fick Viktor Brofjord heta Mattias Westerlind. Förvisso är Mattias Westerlind en spelare i IFK men han är långtidsskadad.

Det var det där med namn. Stavar Johnny sitt namn Johnny eller Jonny? Har blandade stavningar i matchprotokollen. Rätt ska vara rätt!

***

Och då var Oscar Liljegren tillbaka i Ljungsbro HF igen efter en kort övergång till RP IF Linköping. Till nästa säsong, kanske?

2 kommentarer:

Hallberg sa...

Rätt stavning ska vara Johnny.

Söderberg sa...

Kanon, Jens!