fredag 6 januari 2012

Hampus Asp är tillbaka!

Som de flesta av er läsare kanske redan luskat ut så kommer Caperiotumbas Hampus Asp att spela med oss under januari. Ett lån. Tanken är att Hampus ska komma in i matchtempot igen samtidigt som det passade ypperligt i och med uppehållet i Elitserien. Man kan ju bara tänka sig vilka spelare HK Tyrold kan skramla loss under månaden...

Övergången har väl synts på SHF en vecka eller något. Tänkte inte släppa ut det här innan matchen. Lite taktik. Men Täby HBK och Mats Nyberg har nog koll på läget även om en spelare inte gör ett helt lag. Fast med Hampus i laget får vi ytterligare en dimension i vårt spel.

Så. Här kommer en intervju med fysfenomenet som har lika mycket fett på kroppen som en nyputsad och helröd oxfilé. Lägg därtill ett 8-pack på framsidan och en jäkla massa andra väl synliga muskler. Ni kan ju förstå att han är lite halvtung att möta för försvararna. Och för anfallarna. Och målvakterna behöver tejpa handlederna. För nu kommer det smälla under januari i division 1 norra.

Inte så mycket speltid i Caperiotumba här under hösten. Hur känns det då på utvecklingsfronten sedan förra säsongen?
- Jag tycker fortfarande att jag utvecklas hela tiden. Jag sparras bra av mina lagkamrater på varje träning. Självklart vill jag ha mer matchträning och tränar så hårt jag kan för att få det.

Bra det. Har du hunnit se några matcher i division 1 norra den här säsongen?
- En match. Er hemmamatch mot HK Eskil. De såg starka ut och vann komfortabelt trots att Emil storspelade.

Håller med. De var stabila, likaså Emil. Vad tror du att den här utlåningen kommer att ge dig?
- Matchträning såklart. Och mer spelglädje. Det är riktigt kul att lira i Sporthallen igen.

Du börjar med Handbollsfredag. Känslorna inför det?
- Underbart. Såklart lite nervöst men fan vad kul det ska bli.

Dogge Doggelito var speaker på er första hemmamatch den här säsongen när ni mötte IK Sävehof. Kom han in och snackade nåt med er efter matchen?
- Haha, nej. Han höll sig till att göra high five med oss på inspringet och lite pausunderhållning.

Okej. Vi spelade en del match på torsdagsträningen. Det såg rätt vasst ut med dig på V9 och Lukas på M9. Skulle du trivas med att ha Lukas bredvid dig på planen?
- Absolut, man märker att man spelar bredvid en som har hög klass i allt han gör och att han spelat på högre nivå ett tag.

Verkligen. Aaa, det var ju synd att inte Lukas kunde vara med här mot Täby HBK. Nu är du med och det är inte fel alls. Vet du nåt om motståndet?
- Inte mer än att de har skytteligaledaren i sitt lag och att IFK gjorde ett riktigt bottennapp mot dom i Tibblehallen.


Hampus stegar mot HK Aranäs Pål Wetterbrandt i Eriksdalshallen (OBS! beskuren bild). Foto: Jenny Utterström.

Höll nästan på att glömma. Jag kände inte riktigt igen dig på träningen igårt. Kan du förklara vad det var för speciellt?
- Haha, jag fattar inte varför du inte gjorde det. På med linserna Pops!

Haha! Och vad kan vår trogna publik förvänta sig att se i och med ditt intåg i laget?
- Att jag är tillbaka som förr och att jag fortfarande blundar och skjuter om det går dåligt.

Skjut bara! Och några andra frågor då. Vilket språk skulle du helst kunna behärska?
- Wingdings i Microsoft Word.

Ja, det är lite speciellt. Har du någon låt som du skäms över att du har diggat?
- Taylor Swift med Haunted. Den är ruggig i en scen i True Blood.

Har du någon unik förmåga som du inte tror att vi andra har?
- Brevbäring.

Ja, där tror jag du är enorm. Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
- Mitt liv.

Känslan när du ger dig iväg på Postens cykel från huvudkontoret?
- Magiskt, förväntansfullt att cykla längs västra Storgatan och se hur många som står och jublar.

Härligt! Tack Hampa och varmt välkommen tillbaka till din moderklubb, även om det bara är januari ut för den här gången!
- Tack ska du ha, Pops!

***

Och för er som kanske inte hängt med så gillar några i föreningen att kalla mig för Pops. Just det, Pops som i André Pops. Vinterstudion. Och vi ska vara lika. Hmpf!

På tal om lika som bär. Mejla mig gärna tips på spelare i division 1 norra som har en känd dubbelgångare.

***

Vårt motstånd ikväll skriver inför matchen.

***

Nepp. Det var inte Tommy Kravljanac som låg bakom div1norra.com. Tydligen var jag lam i min gissning, haha, så nu ligger jag lågt med spekulationerna och koncentrerar mig på handbollen istället. Handbollsfredag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur vet du att det var felgissat? Jag tror att du har rätt.

Söderberg sa...

Hehe, ja kanske. Den som lever får se.