söndag 22 januari 2012

Uppföljning av tipsen omgång 14

Givetvis är det alltid något eller några resultat som överraskar mig efter att jag slängt ur mig några tips. Så även i denna omgång.

Strömnäs GIF - Sollentuna HK 24-31 (Mitt tips: 27-24)
Jag trodde verkligen att hemmalaget skulle kriga till sig två poäng här men av resultatet att döma var det en rättvis seger för Sollentuna HK. Visst har bortalaget haft ett helt annat flyt den senaste tiden men det är inte lätt att åka upp till Norrland för att möta ett på pappret jämnbördigt lag. Starkt av Sollentuna HK som nu ser ut att minst att spelat till sig en kvalplats.

Ricoh HK - HK Tyrold 36-25 (Mitt tips: 34-22)
Tycker jag var rätt nära med resultatet här. Ricoh HK på väg mot toppen och HK Tyrold får svettiga matcher framöver för att undvika direktnedflyttning.

IK Cyrus - IFK Nyköping 31-32 (Mitt tips: 29-30)
Förutom fel resultat så en rätt bra tippning måste jag säga.

RP IF Linköping - Täby HBK 27-21 (Mitt tips: 32-21)
Hemmalaget släpper in väldigt få mål på hemmaplan. Så även i denna matchen och jag trodde nog de skulle komma över 30 kassar. Men jag fick in rätt antal insläppta mål i alla fall.

HK Eskil - HK Country 32-18 (Mitt tips: 32-26)
Vilken överkörning. Rätt antal gjorda mål på HK Eskil men att de bara släppte in 18 mål är riktigt starkt.

Tyresö IF - HK Silwing/Troja 27-29 (Mitt tips: 30-25)
Hatten av för den prestationen av HK Silwing/Troja. Det blev kryss i förra mötet och jag trodde på en jämn match men att Tyresö IF skulle gå ifrån på slutet efter att ha sprungit sönder Högdalsgänget. Vestis mannar höll hela vägen. Starkt!

***

Innan ni får statistik för omgång 13 måste jag ha in Täby HBK - IK Cyrus. De "försvunna" protokollen hade skickats till Stockholms Handbollförbund istället för Svenska Handbollförbundet. Men de ska nog hitta rätt de närmsta dagarna.

***

Under morgondagen, skulle jag tro, kommer ni få en nyhet om en nyckelspelare som drar västerut och missar resten av säsongen. Tungt avbräck.

Inga kommentarer: