måndag 19 september 2011

Seriepremiär i veckan

Handbollsfredag nu på fredag mot HK Tyrold och som vanligt dunkar RIX FM på med en radiospot. För er som hängt med brukar jag ju även publicera den här på bloggen och det har jag för avsikt att göra även denna vecka och säsong tillsammans med ett litet bildspel.

***

Treijner kommer pumpa ut en intervju här med en legend - precis vilken dag som helst nu.

***

Jag och Gee var ute för att fånga monstergäddor i lördags. Oslagbar dag på sjön men monstergäddorna lyste med sin frånvaro. De hördes bara med sina plask långt inne i vassarna. När storfiskaren Asp nåddes av rapporten var han ödmjuk och fin.

- Skulle jag låta förvånad över att ni kammade noll tycker du?

***

Det var första gången jag såg Helge Freiman spela en match igår. Hoppas inte det var den sista. Det var ju en fröjd för oss handbollsälskare att beskåda hans prestationer igår och jag vill se mer. Efter den omfattande intervjun jag gjorde med honom i januari verkar han ha tagit några kliv till för nu är det Elitserien som gäller och han levererade direkt - mot ett troligt topplag i IFK Skövde. Experten Magnus "Nollan" Grahn tror på Helge och det är inte så svårt att förstå.

Helge, glöm inte bort Treijner & Söderberg sen när du spelar i Bundesliga! All lycka!

***

Det var ju en perfekt tv-match igår mellan IFK Skövde och Eskilstuna Guif. Irriterat, snygga mål, oväntade vändningar där det segrande bortalaget gjorde en imponerande upphämtning utan att i alla fall jag hann uppfatta att de då spelade särskilt bra. Vips så var de ikapp från 7-1-underläge.

Kul också att se stjärnor som Wremer och Zacke vara helt anonyma i en halvlek för att sedan blixtra till och visa sin stjärnstatus. Zacke gör åtta bara sådär. Otroligt.

Inte så vanligt att Appelgren har 23% i räddningar va? Hade han kommit upp på vanlig nivå, dvs. bäst i Elitserien, hade de vunnit matchen.

Eller om Lake varit med för 7-1-ledningen borde ha förvaltats bättre men det var ju inget snack om att Guif var bättre när de väl fick vittring. Snabbt går det när de väl bestämt sig.

***

Det är ju för kul att handbollen är igång igen och att SVT utökar antalet matchsändningar. Tack för det!

***

Den stora frågan är om våra nya sulor hinner komma här i veckan? Vore skönt att få dra på med några kontringar innan de ska göra matchdebut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nordicbet har släppt odds på Div 1
handbollen nu.

rubb sa...

Jag önskar er lycka till ikväll efter lite efterforskningar så har jag uppfattat att tyrold samarbetar med Bajen men ikvall spelar ju dom oxå så det borde gynna Nyköping. Vet att jag tippat 2a men försent att ångra. Riktigt kul att serien drar igång. Tänk om bajen kunde vinna ikväll då växer min plånbok rejalt får se om turen håller i sig satte RIK Malmö Drott och nu bajen kvar. Annars var det intressant att se Roberts agerande igår. Ses och hörs

Söderberg sa...

Skönt att du önskar oss lycka till trots dina oddsningar. ;-)

Tack!