lördag 10 september 2011

Silwing/Troja filar på formen i Dalarna

Högdalsgänget med tränare Vestis i spetsen beger sig till Borlänge för att dra av ett par matcher här i helgen. Inte helt oväntat står Borlänge för motståndet i en av matcherna. I den andra ska de möta Örebro.

Den klassiska Maserhallen är tydligen platsen som gäller.

Senast jag och IFK:s a-lag var där och spelade vann vi i Borlänges röda tröjor. Vi hade med oss bortastället, de blåa tröjorna. Hemmalaget spelade i blått. Det var säsongen 07/08 och motståndet hette HK MittDalarna. Vi vann med 33-26.


Jag är nöjd och glad efter matchen. Obesegrade i Borlängetröjor!

Lite målskyttar från den matchen:

Andréas Asp 11, varav 5 straffar (bara 11?!)
Hampus Asp 9 (stabil kille ju)
Rickard Söderberg 4 (hur kunde jag göra så många?)
Mikael Gustafsson 3 (Gee i gammal storform)
Tommy Dalin 3 (Körde säkert sin patenterade i denna match. Samma som Lövgren gick på)
Tobias Johansson 2 (på den tiden var Tobbe duktigt klar)
Lars Björkman 1 (Saknar min gamla radarpartner i a-laget)

Så här på stående fot kan jag säga att bussresan hem var den roligaste jag varit med om. Simon Skuthälla tryckte i sig åtta Sandwich-glassar i bussen. Björkman och Andréas körde micropopcorn i bussens micro (!). Det var stil på bussen helt enkelt. Fast inte som Ricohs förstås. Haha. Något sådant kommer man ju aldrig få åka i.

Inga kommentarer: