torsdag 1 september 2011

En resa tillbaka i tiden

Tiiidigt på lördag beger vi oss upp till Eskilstuna för Eskil Cup. Så här spelar vi lördagens matcher:

Ellfolk Arena
kl 09:00 HK Eskil - IFK Nyköping
kl 13:10 Åbo IFK - IFK Nyköping

Sporthallen (Stora)
kl 15:40 IFK Nyköping - Skånela IF U

Har själv aldrig lirat i Ellfolk Arena så det blir en upplevelse i sig.

***

Att vi har bokat upp en skolsal någonstans i Eskilstuna för övernattning blir, för egen del, som att resa tillbaka i tiden och närmare bestämt till åren 1994-1996 när jag var och spelade Gothia Cup och Partille Cup. Då gällde 1 cm tjockt liggunderlag under en vecka. Nu blir det en luftmadrass som är 120 cm bred och 45 cm hög. Bered plats.

Har också funderat på om jag kommer att orka med några juniortrix där på skolan efter en dag med tre matcher?

Det kommer säkert att bli en nostalgisk upplevelse. Och sammansvetsande för laget i sig. Bra!

***

Målvaktslegenden Mattis svar till mig i telefonsamtal idag när jag svarade på frågan om hur vi skulle bo i helgen.

- Hahahaha!!!

***

Blogglegendernas legend, Brejding, är igång igen efter ett 5 månader långt uppehåll. Kul att Brejding fortfarande gillar det vi gör. Kolla här!

***

Jag rekommenderar att man håller lite koll på Tomas Axnér när han Twittrar.

***

Skrattade högt när jag läste på Flinckens blogg:

Vilka elitseriespelare vill ni se på twitter?

Emil Berggren? Som Simon Bank sa när Robert Laul började blogga en gång i tiden: "Som att sätta en kalashnikov i händerna på en fyraåring".

***

Vem som skulle motsvara Banks uttalande om Laul i IFK?

...jag lägger en slant på Melchersson.

Kommentera gärna vem i ditt lag som skulle vara detta åsiktsmaskineri bakom tangenterna!

6 kommentarer:

Bruno sa...

Det är roligt att komma hem från Halmstads Högskola och sätta sig vid datorn och läsa om hur ni har det och hur det går för er! Saknar handbollen, lagandan men framför allt IFK Nyköping! Lycka till i helgen //från en som läser bloggen troget varje dag #6

Söderberg sa...

Grymt Bruno! Lycka till i Halmstad!

Anonym sa...

Vem vinner Eskil cup?

Söderberg sa...

Bra fråga. Några som vill slänga in några tips?

(tokigt att tippa när man själv ska deltaga)

Anonym sa...

Tror silwing eller eskil, finnarna vet man inget om. VI-u och skånela-U kommer väl med juniorlag. skulle kanske va skånela då.

Anonym sa...

Ellfolk Arena är en ganska fin arena, eller den var i alla fall det när jag var där med 98:orna för två säsonger sedan. Seger för IFK såklart både då och nu!