tisdag 27 september 2011

Marvelfigurer i Elitserien

Norska Herulfs målvakt, Jonathan Averstedt, har uppmärksammat H43:s stekhete Daniel Lindqvists framfart på sistone. Han har också hittat en look-a-like med skådespelaren Cillian Murphy, som bl.a. spelar rollen som Scarecrow i Batman Begins.


Cillian Murphy? Daniel Lindqvist?

***

Sedan tidigare har Lugis spelmotor Anders Hallberg och Tobey Maguire (Spiderman) varit med på Treijner & Söderberg. Här kommer en repris på det.



***

En sak som gör det roligt att hålla på med detta eviga bloggande är att intresset ökar hela tiden. Det är klart det triggar lite extra att leverera när så många följer den dagligen. Många positiva och sköna kommentarer värmer också såklart.

Jämför vi antalet unika läsare för perioden 20-26 september 2010 med 20-26 september 2011 har det talet ökat med 1017 %. Ni läsare blir också mer frekvent återkommande och då har jag sett att antalet sidvisningar per dag har ökat med 1207 % för samma period.

Fast det är en bit kvar till min förebild - Blondinbella.

***

Om jag skulle flytta till Stockholm och börja spela med HK Silwing/Troja så är jag välkommen att börja blogga på deras nya fräcka webbsida.

Men det mest troliga är att mitt handbolls-CV lär stanna på en klubb och att jag blir kvar i Nypan.

IFK - Heja!

***

Tanken slog mig igår att det var en bra helg för IFK Nyköping och gamla IFK:are.

Division 1 norra: IFK Nyköping - HK Tyrold 36-33
Allsvenskan: Trelleborg HBK - LIF Lindesberg 28-24
Elitserien: Hammarby IF HF - Caperiotumba 23-23

Urstarkt av Trelleborg, med Simon Skuthälla (3 mål), att vinna över storsatsande LIF Lindesberg. Asparnas Caperiotumba tog sin första poäng i årets elitserie efter att ha kvitterat med endast fyra sekunder kvar. Andréas fick sätta två mål.

***

Tollbringarna i Rimbo HK bara fortsätter att ösa in mål. Nu vann man senast mot Djurgårdens IF HF med 33-31. De tre bröderna stod för 22 av målen och nu är laget, tillsammans med förra årets seriesuveräner i division 1 norra, Skånela IF, serieledare med tre segrar på lika många försök.

Kul att det går så bra för Märstagänget som egentligen bara har en ny målvakt, Daniel Bergman, sedan förra säsongen. Det är bröderna Östlund, Jimmy Karlsson och Wydmuch som fortsätter spela stabilt - precis som förra året. Men det visste man redan då att de var på tok för bra för division 1.

6 kommentarer:

Anonym sa...

I en av de få matcher vi hade fullt manskap tvålade vi dit Märstalaget med 8 bollar...
/ Heja Ricoh

Söderberg sa...

Just fasen. Ni mosade ju Skånela i omgång 8. Hatten av för den bedriften. Jo, ni i Ricoh var ju bra redan förra säsongen och hade säkert varit ännu bättre om ni använt er av 20 istället för 40 spelare. ;-)

Anonym sa...

Jobbigt bara att Skånela saknade J. Östlund, annars vet vi ju hur det hade gått.

Söderberg sa...

Samtidigt var J. Östlund med i mötet mot HK Tyrold i omgång 2. Där vann bottengänget HK Tyrold med 30-27. Men jag är med på din poäng, han är vass.

Anonym sa...

Det jag menar är att J.Östlund knappast kunde gå 100 procent innan han var tvungen att sitta vid sidan av mot Ricoh.

Söderberg sa...

Okej. Det vet du säkert bättre än mig hur hans status var. Men de borde inte ha stått och fallit med en spelare heller...