tisdag 14 februari 2012

Uppföljning av tipsen omgång 17

Fem av sex rätt blev resultatet av mitt tippande om vi kollar vilka som vann. Men några spikade resultat blev det inte även om det var nära i ett par matcher.

HK Tyrold - Sollentuna HK 29-26 (Mitt tips: 27-24)
Här var jag väl ändå rätt nära. Tre måls differens men det gjorde några mål för mycket.

IFK Nyköping - Tyresö IF 25-31 (Mitt tips: 27-26)
Visst, Tyresö IF är bra och det visar också resultat. Men om vi alla hade haft en bra dag hade inte mitt tips varit helt fel. Några missade frilägen och straffar hade lätt kunnat få oss på minst 27 mål. Och några mindre bra beslut framåt, som bäddade för många snabba kontringar, hade kunnat hålla antalet insläppta nere.

Täby HBK - HK Eskil 25-37 (Mitt tips: 24-35)
Här var jag inte helt fel ute. Tippade en klar bortaseger med 11 mål och nu blev det med 12 mål istället.

IK Cyrus - Ricoh HK 19-36 (Mitt tips: 24-29)
Wow, säger jag bara. Vad kan stoppa Ricoh HK nu från att vinna resten? De har en bra chans att vinna sina resterande matcher och kamma hem en kvalplats.

HK Silwing/Troja - HK Country 33-27 (Mitt tips: 29-27)
Rätt antal bortamål men HK Silwing/Troja visade sig vara riktigt heta med den stekhete Olle Hanserius som stor härförare. Hanserius har klivit fram ordentligt under Markus Berg Loens semesteruppehåll och hans 3 senaste matcher har resulterat i 25 mål (9+8+8).

RP IF Linköping - Strömnäs GIF 30-21 (Mitt tips: 34-18)
Även om slutresultatet var skapligt nära mitt tips hängde norrbottningarna med fram till 14-12, en bit in efter paus. Sedan kom ett ryck fram till 20-12 och därefter bevakade hemmalaget ledningen och spelade av matchen. Starkt av bortalaget att inte vika ner sig efter 6 raka mål. I den här matchen saknades inte bara Johnny Landgren och Jens Hallberg, som är skadade, utan även V6:an Anton Lundström och H6:an Henrik Trahn som var sjuka.

Inga kommentarer: