lördag 11 februari 2012

Ny förlust...

Inför matchen pratade vi om att gå ut och ha roligt då all press skulle ligga på Tyresö. Ett Tyresö som hade spelat lite knackigt mot lagen i botten det senaste och som kanske kände av nerverna nu när serien ska knytas ihop. Matchen inleds som förra, i ett rätt bra tempo och båda lagen kommer till bra lägen. Dessvärre har vi lite svårare att forcera in bollen bakom deras duktige målvakt och det är Tyresö som målmässigt har taktpinnen. Samtidigt rycker de inte ifrån och vi har 6-7 vill jag minnas och en rätt bra känsla i matchen.

Men där någonstans händer det något med vårt spel... Vi slarvar några gånger och de straffar oss gång på gång i första- och andravåg samt att framåt blir det svårare och svårare spelval. Time out tas och Jacke skriker vansinnigt att vi måste springa hem bättre. Vi försöker nog men Tyresö är ruskigt starka i att trycka upp bollen med fart. De får 10-17 och slutligen 12-19 i halvlek och personligen är jag riktigt besviken. Dels för att det är jag som släppt in .. ja 18 mål blir det ju eftersom Emil släppte en straff, men ändå en jävla massa bollar. Vi hade mycket slarv framåt men faktiskt också många bra spelval som genererade bra lägen som vi bränner. Man vinner i stort sett inga matcher med så många missade lägen från sex och sju meter.

I andra halvlek byter jag och Emil och han får en tuff start han också. Däremot lyckas vi ändå bita i och vårt fem-ett fungerar bättre en första halvlekens 6-0. Emil gör en del fina räddningar och inget av lagen gör några mål känns det som. För mig att 16-23 var ett resultat som stod sig länge. Men så börjar vi äta ikapp en aning och som närmast är det 22-26 och det börjar bli nervigt. Men Brejding har lyckats bra med förberedelserna med sina grabbar och de står pall för trycket. De gör ett par snabba mål och efter det kommer vi aldrig nära igen. Slutresultatet skrevs till 25-31 och det enda positiva med det är väl att det ändå inte är 16 bollar. Vad jag vill säga med det är att vi är många som underpresterar men ändå krigar vi på. Borta blev vi mosade för att vi tillåter dem kontra hela matchen igenom medan vi här gör jobbet i 60 minuter. VARJE mål måste vara viktigt och det tycker jag att vi visar.

Ahlin fick matchens lirare i vårt lag vilket var välförtjänt med tanke på de straffar han ordnade och det slit han lade ner. Axels andra halvlek bakåt är riktigt bra och jag tycker att Kassem visar lovande tendenser. Germe är riktigt bra i 50 minuter men orkar kanske inte riktigt på slutet. Han fick lira mycket igår då Melcher haft ont i halsen och stod över matchen. Men fina mål och bra försvarsspel ändå från hans sida!

Nu laddar vi om inför Eskilmatchen nästa fredag. Seriens bästa lag på bortaplan är inte en lätt uppgift men vafan, större skrällar har väl skett?? Bara att kriga på!

***

Inte för att man ska snegla neråt men nog var det rätt skönt att Tyrold tog en seger mot Sollentuna igår!? Fortfarande 6 poäng ner till dem och kvalstrecket samtidigt som vi har dem hemma. Nej, jag tror att jag hellre blickar uppåt mot Silwing och tänker att vi slår dem och Sollentuna hemma, Tyrold borta och skräller åtminstone mot Country. Det vore en säsongsavslutning att vara jävligt stolt över!

Inga kommentarer: