fredag 17 februari 2012

"Dagge" om värvningen av Gustafsson

Handbollsskvaller sade att landslagets förre M6:a Mattias Gustafsson var på väg till Skånela IF som spelande tränare. Jag var tvungen att ta ett snack med lagets tränare, Dag "Dagge" Lundin, för att reda ut det hela.

"Dagge", hur är det egentligen med skvallret om att Mattias Gustafsson skulle ta över som spelande tränare i Skånela IF?
- Det är så att jag hade Matte, Madde och deras tvillingpojkar på grillmiddag i somras där jag undrade om han skulle kunna tänka sig att återvända i någon roll, antingen som spelare eller tränare. Det är nämligen så, tror jag, att han tänker sig själv som spelare något år när han återvänder. Tror faktiskt inte han ser sig själv som tränare även om jag vet att han skulle bli en suverän tränare på sikt med hans passion och vinnarskalle. Men tyvärr, för oss, så skrev han på för två nya år i TuS Nettelstedt-Lübbecke. Så vi fortsätter vänta på att han ska bli klar med sin proffskarriär.


Dag "Dagge" Lundin och hans Skånela IF har tagit Allsvenskan med storm så här långt.

Har Mattias några kopplingar till Skånela IF annars?
- Han är ju ursprungligen från Åkersberga men kom till mina 78-grabbar som 16-åring och spelade här i fyra säsonger. Därför hoppas vi att de ska välja Märsta när de vänder hemåt.

Inga kommentarer: