lördag 18 februari 2012

Lite mer siffror

Okej. Jag lovar. Det här blir sista statistikinlägget för den här helgen.

De här två listorna som jag plockat med grundar sig enbart på de spelare som registrerats för speltid någon gång under säsongen. Jag har noterat att vissa spelare varit med på matchprotokollet flera gånger utan att ha fått speltid. Dessa är alltså inte medräknade.

Checkar vi in medelåldern i varje lag så kan vi konstatera att truppen inte får vara yngre än 20 år och inte äldre än 22 år för att ligga topp-3 i division 1 norra. Men jag har en känsla som säger mig att seriens äldsta lag kommer sno åt sig en sådan position snart. Väldigt snart.


Klicka på bilden för större format.

Ricoh HK vann den förra säsongen med 40 spelare, utan att jag fick tag på deras sista matchprotokoll. De ser ut att vinna den även i år. Jag pratar förstås om ligan över antalet spelare lagen använt sig av så här långt.


Klicka på bilden för större format.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa år kanske Täby blir ännu yngre - förhoppningsvis fortfarande i div.1

Om alla P95-spelare fortsätter utvecklas så blir det kanske en förstärkning även i seniorsammanhang.

Ulf E

Söderberg sa...

Nu börjar det dra ihop sig, Ulf. Och visst är det så att Täby-killarna lär utvecklas även nästa år med tanke på medelåldern i laget. Formbara spelare. Division 1 som 2, de lär blir bättre oavsett.