fredag 24 februari 2012

IFK klara för division 1 säsongen 12-13!!!!!!

Först och främst vill jag bara säga hur oerhört glad och stolt jag är över vår insats idag och faktiskt säsongen igenom! Idag säkrade vi i praktiken kontraktet till nästa års division 1 genom ett lagarbete som heter duga! Framåt haltar vi fortfarande, men vi släpper bara in 16 mål!! Efter att ha spelat 12-11 i första halvlek släpper vi blott fem mål varav två är spelmål och resten straffar. Taktiskt gör vi det oerhört bra genom att ta bort deras bäste spelare i Fuxborg samt neutralisera de övriga fem. Vi står upp för varandra när det behöver som mest och vinsten skrevs till 24-16.

Taktiskt bra alltså, men samtidigt är jag mest nöjd med vårt uppförande idag. Emil får i en mycket tveksam situation rött kort. Ja, han bröt en kontring, hade kontroll över bollen i säkert 1 sekund men blir "påsprungen" av en sollentunaspelare. Rött kort blev utfallet och hela hallen var upprörd. 1-1 i röda kort för Sollentuna då som fick Mattelin utvisad mot Tyresö för en tid sedan. Jaa, jag tycker att det var jäkligt märkligt men kanske är det en signal till oss målisar att bara hålla oss undan.

Men trots att Emil fick sitt röda en bit in i första så håller vi konceptet. Vi ligger under med 6-10 och vänder till 12-11 och släpper sedan aldrig ledningen. Bakåt är vi ofattbart bra! Jag gör en bra insats men det går säkert 10 minuter där jag inte behöver ta en boll för att försvaret gör sitt. Jag kan nämna i samtliga i laget idag som gör en bra insats men framåt står Martin ut återigen genom modigt spel. Bakåt är alla bra med Gee som general men även Axel, Ahlin, Germe och Melcher håller ihop fyrblocket. Rille jobbar förtjänstfullt som etta och sedan i sitt punktande av Fuxborg och får en i mitt tycke tveksam utvisning mot slutet. Kassem har flera fina satsningar utsida två som är så viktigt för vårt spel och genom långa viftande armar fångar han in både bollar och spelare bakåt.

Ja, har jag glömt nån ber jag om ursäkt men det är en underbar känsla att sitta här i soffan och försöka se tillbaka på hur matchen gick. Viktigast är ändå att kontraktet är bärgat!! Tack alla i publiken som gav oss en fin inramning och firade segern med oss ikväll. Tack alla som är med och bidrar till våra fantastiska hemmamatcher. Alla som jobbar ideellt för föreningen är underbara och vi delar den här segern med er alla! IFK HEJA!!!

1 kommentar:

Marcus sa...

Grattis :)