lördag 18 februari 2012

Lekmännens teori slog in

Jag ville bara förmedla att den gamla klassiska teorin, som lekmännen brukar använda sig utav, just precis slog in.

IFK Nyköping - RP IF Linköping 25-27
Ricoh HK - IFK Nyköping 28-22
Ricoh HK - RP IF Linköping 26-22

Ni är med på den va?

Okej, klarspråk. Några kanske inte ser mönstret. RP IF Linköping var två mål bättre än oss och var så även i våra respektive möten med Ricoh HK - på bortagolv!

Den där sköna teorin slår in rätt som det är men dessvärre är den svår att förlita sig på när man oddsar. Tråkigt nog slår den inte in så ofta som man kanske skulle vilja.

***

Jag är inte överraskad att Tyresö IF slog IK Cyrus. Återigen pallade Brejdings gäng för favorittrycket. Noterbart är att IK Cyrus ställde över spelare som Roger Elf, Martin Jönsson och David Jörgensen eftersom de flaggat för att inte fortsätta i a-laget till nästa säsong. Dessutom var V9:an Tobias Andersson och tvåmetersmannen i kassen, Markus Genestig, sjuka. Tränare Grönblad satsade alltså på den framtida stommen - de som ska göra det 2012/2013.

***

Att HK Country krossade HK Tyrold med 11 bollar överraskar mig en aning. Jag var mer inne på 3 bollars marginal, som jag också tippade.

Men å andra sidan kanske det inte var så många som trodde att vi skulle torska med 27 bollar igår heller. Min känsla är att de flesta, förutom oss själva, trodde mer på 10-15 bollar.

Inte alltid så lätt att tippa sport hörrni!

Inga kommentarer: