tisdag 28 februari 2012

Bloggandet tolkas i karikatyr

Jag kikade förbi för att kolla vad vad våra senaste kombatanter skrev om matchen i fredags. Det första jag fick syn på var en bild. En karikatyr. Jag illustreras i en karikatyr när jag sitter där på min kammare och bloggar. Omgiven av läckra attiraljer från IFK Nyköping. Klart jag blev smickrad över bilden och jag var tvungen att höra med Sollentuna HK-spelaren Johan Renkse, som är upphovsmannen till bilden.


Jag bloggar för fullt samtidigt som maskoten Redwolf nosar mig i nacken. Klicka på bilden för större format så ser ni detaljer som att det är bloggen som syns på skärmen. Bra jobbat, Renkse!

Häftigt initiativ. Berätta om uppkomsten av bilden!
- Minns inte riktigt hur bilden uppkom. Men troligtvist var det några visa ord från lagets orakel Suhel som väckte idéen.

Hur lång tid tog det att göra den?
- Bilden tog inte så lång tid att göra, kanske 3 timmar. Vilket är snabbt för mig då de flesta bilder jag gör inte blir klara.

Och hur har du gjort den?
- Just den här bilden är bara gjord på dator, i vanliga fall brukar jag först rita för hand och sedan på datorn. Det gör jag bara för att jag använder musen och då är det lättare att ha några linjer att följa.

Något mer att berätta om bilden?
- För att man skulle förstå att det var du, då gubben inte är jättelik dig, var jag tvungen att lägga till ett screenshot från bloggen. Detsamma gäller fanan som du har hängande i ditt rum.

Haha, tack du. Det är precis så det ser ut när jag sitter och bloggar. Fortsätt rita!
- Det ska jag göra, tack!

Inga kommentarer: