lördag 11 februari 2012

Lite matchfakta från Handbollsfredag

Bloggkollegan fångade match bra i sitt inlägg så en vidare analys från mig känns överflödig. Men jag ska i alla fall bjuda er på matchfakta i form av matchens målskyttar och vilka som fick sätta sig på botbänken.

Målskyttar:

IFK Nyköping: Martin Pettersson 7 (2), Stefan Germerud 5 (2), Niklas Fogelgren 4, Rikard Ahlin 3, Kassem Awad 2, Axel Eriksson 1, Marcus Pettersson 1, Amel Suljevic 1, Rickard Söderberg 1

Tyresö IF: Mattias Landgraff 8 (5), Mattias Lindahl 5, Johan Brun 4, Joakim Lundström 4, Rasmus Hallbäck 3, Oskar Brun 2, Ronnie Chantrhom 2, Stefan Petrovic 2, Niklas Lindberg 1

Utvisningar:

IFK Nyköping: 1 x 2 min (Axel Eriksson)

Tyresö IF: 2 x 2 min (Rasmus Hallbäck och Joakim Lundström)

***

Och så vill jag passa på att tacka Brejding och Antin för ett positivt snack efter matchen. Även om jag var besvikelsen över förlusten var det ändå trevligt att snacka handboll med grabbarna - ödmjuka sådana dessutom.

Inga kommentarer: