måndag 6 februari 2012

Söderberg tippar omgång 17

Vi kan konstatera att söndagens match mellan Sollentuna HK och HK Silwing/Troja gick vår väg eftersom Högdalsgänget tog hem segern. Därmed har vi fortfarande 6 poäng ner till kvalstrecket.

Nu tänkte jag tippa kommande omgång, nummer 17 i ordningen. Ingen idé att spara på krutet.

HK Tyrold - Sollentuna HK, fredag kl 19:30 i Tyresöhallen
Oerhört viktig match för bägge lagen. Det kommer säkert vara en hel del nerver inblandat. Tyresölaget har fått tillbaka Toni Johansson och Karl Ågren som är nyckelspelare. Lägg också till Filip Kovacevic och hans fina målform så har startsexan växt sig starkare här de senaste matcherna. Detta gör att jag tror på hemmalaget i den här matchen. De måste dock få kontroll på Andreas Fuxborg.

Mitt tips: 27-24.

***

IFK Nyköping - Tyresö IF, fredag kl 19:30 i Nyköpings Sporthall
Det här blir något att bita i. Vi blev manglade på bortaplan samtidigt som de själva menade att den insatsen var en av de bästa de gjort under säsongen. Hemma kan allting hända och vi går alltid för seger. Den chansen finns om vi inte hamnar i en lika dålig period som mot Ricoh HK nu senast. Det har man inte råd med mot dessa skickliga lag.

Mitt tips: 27-26.

***

Täby HBK - HK Eskil, lördag kl 13:00 i Tibblehallen CC
Vilken härlig matchtid. B-pojksvarning på den. Men strunt i det. Finns inget som tyder på någon skräll här. HK Eskil tar hem detta helt enkelt.

Mitt tips: 24-35.

***

IK Cyrus - Ricoh HK, lördag kl 15:00 i Jönköpings Idrottshus
Spännande möte med tanke på att bortalaget plumpat ordentligt på bortaplan tidigare under säsongen. Men Ricoh HK är ett bättre lag och det är för mig en gåta hur IK Cyrus kunde vinna på bortaplan med 7 bollar. Kan de också få tillbaka Roger Järeholm och Patrick Quinones ser det riktigt vasst ut. Om "Josen" dessutom är med kan de bomba från alla håll och kanter.

Mitt tips: 24-29.

***

HK Silwing/Troja - HK Country, lördag kl 16:30 i Högdalshallen
Starkt av Högdalsgänget att ändå vinna med 10 bollar borta mot Sollentuna HK nu när de saknar några spelare och andra har fått ta över. Hemma är de starka och jag tror de tar hem det här.

Mitt tips: 29-27.

***

RP IF Linköping - Strömnäs GIF, söndag kl 13:30 i Linköpings Sporthall
Tungt värre för Piteålaget nu. Det blir inte mindre tungt genom att de ställs mot ett av seriens bästa och formstarkaste lag. Hemmalaget matar två jämnbra spelare på varje position och det kan inte bortalaget matcha.

Mitt tips: 34-18.

Inga kommentarer: