onsdag 8 februari 2012

Uppföljning av tipsen omgång 16

Då var omgång 16 färdigspelad och jag tänkte kolla lite hur det gick för mina tips.

HK Eskil - HK Tyrold 33-26 (Mitt tips: 35-24)
Två mål för lite av hemmalaget och två för mycket av bortalaget. Annars var jag där. HK Eskil ryckte loss efter 6 raka mål från 11-10 till 16-10 och ledningen var sedan aldrig mindre än 4 mål.

Tyresö IF - Täby HBK 34-25 (Mitt tips: 31-25)
Åhh, det borde jag väl har förstått att Brejdings grabbar skulle göra 34 mål. Annars okej som ni kan se.

Strömnäs GIF - HK Country 28-34 (Mitt tips: 24-32)
Ja, inte fy skam här heller. Några mål hit eller dit.

Ricoh HK - IFK Nyköping 28-22 (Mitt tips: 27-29)
Hade vi haft några fler stolpe in eller några limskott färre på Falk i kassen hade vi kommit upp i 29 baljor. Och då hade ju nästan tipset gått in.

Sollentuna HK - HK Silwing/Troja 22-32 (Mitt tips: 26-30)
Sex mål ifrån och jag blev aningen överraskad att det skulle skilja 10 bollar här. Men Högdalsgänget är tunga att möta, oavsett om de saknar några spelare. Olle Hanserius har klivit fram som en gigant i anfallsspelet och snittar hela 7,66 mål/match i de tre senaste matcherna.

RP IF Linköping - IK Cyrus 27-22 (Mitt tips: 28-24)
RP IF Linköping är helt otroliga med att släppa in få mål i sina hemmamatcher. Inget undantag här heller. Starkt!

Inga kommentarer: