söndag 16 oktober 2011

Vår Balic inför Sollentuna HK

När bloggen fick tag i Niklas "Fogel" Fogelgren, numera kallad "Balic" inom laget, på lördagskvällen plöjde han på i serien Lost. Men hans motto brukar alltid vara "Allt för bloggen". Och det gällde även denna gång.

Godkväll Fogel! Snackar lite med Brejding också. De slog RP Linköping med en boll.
- Snygg av dom!

Vad säger du om smeknamnet "Balic"?
- Smeknamnet, jaa... Det handlar om pondus, haha.

Är det smickrande?
- Absolut, men det är mest roligt!

Hur kommer det sig, tror du, att det blev just "Balic" som smeknamn?
- Det var för att jag höll på och tjatade om att jag fick 3 svalor efter premiären, mest för att reta dem andra. Men sen tyckte de att jag fick för mycket luft så de utnämnde mig till Balic!

Hur är det i foten inför morgondagens (läs dagens) drabbning mot Sollentuna HK?
- Jo, det känns bra! Jag måste ju förstås spela med fotledsskydd ett tag framöver men det är inget annat förutom det.


Fogel flyger mot IFK Åbo från Finland under Eskil Cup i Eskilstuna.

Hur leker livet annars så här dryga fyra månader efter studenten?
- Jovars, dumt och klaga. Har fått mycket tid att tänka på vad jag ska göra så att säga. Men jag började på IFK:s kansli nu i måndags så jag ska nog komma in i vuxenlivet jag med.

Trivs du bättre än någonsin i årets upplaga av IFK:s herrlag?
- Jag har alltid känt att det är roligt i IFK men nu har man ju fått större ansvar och kanske tar lite mer plats än vad man gjorde när man inte var så given i truppen. Så jag måste säga att jag trivs bättre än någonsin faktiskt.

Vad är dina tankar inför matchen?
- Min stora farhåga är att vi tror att vi redan vunnit detta med tanke på Sollentunas resultat hittills. Jag tror att det kommer bli jämnt och att vi kommer få kriga för varje mål. Jag vet att vi kan slå dem men då måste alla bitar falla på plats.

Vad hade du gjort om du inte hade spelat handboll?
- Jag spelar inte handboll, jag sitter vid datorn och chattar med dig!?

Höhöhö, ingen IFK-humor nu mannen.
- Okej! Jag vet faktiskt inte! Jag hade nog hållt på med någon annan bollsport. Fotboll kanske. Hade definitivt spenderat mer tid i Uppsala med min bror.

Jag såg han på matchen mot HK Silwing/Troja. Är ni tighta?
- Vi gillar att umgås! Japp, han kommer och tittar på matchen mot Sollentuna också.

Läser han bloggen? Något du vill hälsa brorsan?
- Hehe, jag tror han har sett den någon gång. Men jag vet inte om han läser den regelbundet. Jag kan hälsa att det är dags att dra upp båten. Det skulle vara skönt att få hjälp med det nu när morfar börjar närma sig 80-strecket.

Tack för det Fogel och plöj inte för många Lost-avsnitt nu så du är skittrött imorgon (läs idag).
- Det ska jag tänka på. Galant. Godnatt!

Godnatt!

***

Saknade matchprotokoll hos SHF.

Omgång 2
HK Silwing/Troja - IFK Nyköping

Omgång 3
RP IF Linköping - HK Eskil

2 kommentarer:

Rubb sa...

Omgång 4 och jag tycker jag börjar hitta skapligt rätt med mitt tips. Jag är absolut inte skadeglad att Nyköping fick stryk och vet ej hur matchen va men det låg liksom i luften och måstematcher kan va grymma!
Tyresö IF-RP IF Link 28-27(27-24)
HK Country - Täby HB 35-27(36-27)
Silwing/Troja-Tyrold,35-31 (31-26)
Sollentuna-Nyköping23-22 (31-30)
Strömnäs- Ricoh HK 19-38(28-34)
HK Eskil - IK Cyrus 30-18(29-24)

Anonym sa...

Eskil målskyttar mon RP:
Rickard Oldberg 5,Markus Stegefelt 3,Magnus Bergman 3,"Rass" Nilsson 3,"Nisse" Nilsson 2,Daniel Adolfsson 2,Simon Lindberg 2,Christian Knutsen och Gustaf Ydrefors 1 mål var.