måndag 17 oktober 2011

Några tankar till om matchen i Sollentuna

Rille har ju redan skrivit om matchen och det finns inte mycket att lägga till. Åkte med som supporter och fick äran att ha på mig en svart ledartröja på bänken. Hade ju hoppats få sluta som obesegrad i den, men ack så jag bedrog mig! I bussen på väg hem från Sollentuna tyckte Jacke att han mådde fysiskt illa efter den här förlusten. Det gjorde tydligen jag också då min lätta förkylning förvandlades till en feberfrossa när jag väl kom hem. Vaknade med feber i morses också men kanske att skiten nu är på väg att lämna kroppen för gott.

Har vänt och vridit på hur det kunde gå som det gjorde igår. Hade vi en oro i och med vikten av matchen? Redan inför kampen pratade vi om att det här är ett lag som vi måste slå. Kanske hade vi redan "spelat av matchen" innan den började. Svårt att svara på men stundtals såg det värre ut än det gjorde i Eskil cup i slutet av sommaren. Kanske saknades Melcher och Ahlin mer än vad vi vill erkänna? Det kan vara flera faktorer som bidrar till vår underprestation igår. En svidande förlust är vad det är! Men, det som svider mest i mitt hjärta är det uttryck som vissa spelare har under matchens gång. Vi hänger med huvudena redan i första halvlek och tycks inte intresserade av att ändra på det heller. Det hoppas jag verkligen att jag slipper se fortsättningsvis i år!

Det verkar kanske nonchalant gentemot Sollentuna att vi säger att vi gör en usel insats och förlorar. Men jag är faktiskt inte säker på att de presterar sin bästa handboll heller. Framåt gör de trots allt bara 23 mål och det trots säkert 10 mål i kontringar. Vi har möjligen en eller två kontringar som resulterar i mål. Vad jag vill säga med det är att vi förlorar den här matchen på grund av vårt fantasilösa och stillastående anfallsspel som bjuder in till snabba omställningar. Vi går hela matchen igenom och då straffas vi gång på gång av det. Hade inte Emil storspelat i målet hade vi kunnat förlora den här fighten med 7-10 bollar. DET är skrämmande med tanke på att Sollentuna alltså som mest gör 10-13 mål i uppställt spel. Inget lag ska vinna mot oss utan att behöva prestera sitt bästa. Och inget lag ska kunna vinna mot oss bara på bättre vilja. Det anser jag att Sollentuna gjorde igår.

Inga kommentarer: