torsdag 27 oktober 2011

Matchprotokoll skickas med snigelpost

Jag förstår att er nyfikenhet måste ligga på bristningsgränsen vid det här laget om vilka dessa handbollsbröder är som intervjuats av Treijner & Söderberg. Tycker inte att jag ska hålla er på sträckbänken längre nu. Här har ni grabbarna:

- Asparna (Caperiotumba)

- Tollbringarna (Rimbo HK)

- Östlundarna (Skånela IF)

Där har ni respondenterna i intervjuserien. Snart är det hög tid att börja publicera här på bloggen. Bara lite smådetaljer kvar nu.

***

Torsdag idag. Tre hela dagar har gått sedan omgång 5 fullbordades. Varför har bara matchprotokoll i tre av sex matcher inkommit till SHF?

Jag är ledsen att skriva att även vi sladdar här och de som skickat med snigelpost är:

IFK Nyköping - HK Eskil
RP IF Linköping - Ricoh HK
Strömnäs GIF - HK Silwing/Troja

***

De som blir lidande är ju framför allt jag som är galen i statistik och gör sammanställningen. Men jag tror ävecn att ni läsare uppskattar statistiken så in med skiten nu!

***

Reserverar mig för att få ta del av dessa matcher under dagen men det är ändå två dagar försent kan jag tycka.

***

Coolt att Thomas Brejding är klar för Djurgårdshofs IK HK.

***

Vart tog HK Tyrolds förre målvakt Marwin Adjovi vägen?

Jo, han är elev i programmet Värsta pojkvänsakademien på TV3 och kallas där för "Glidaren". Bild hittar ni här.

Förra säsongen stod Adjovi i 16 av 22 matcher i seriespelet. På dessa gjorde han två mål och fick två utvisningar.

***

Vi hade en italienare uppe i hallen innan träningen i tisdags. Han var visst sugen på att spela lite handboll. Fast jag tror inte han hade spelat tidigare utan mest kört rugby och något annat. Så det är väl inte så troligt att det blir något division 1-material utav det. Men man ska väl aldrig säga aldrig. Det kan ju kanske röra sig om en dundertalang?

Han ska väl vara med på en träning med HK Extra i alla fall.

***

Om inte annat ska jag försöka få något tips till att utveckla min Bolognese.

2 kommentarer:

germerud sa...

är man sjuk en vecka åsså får man kritik från egna leden...

Ja,ja. Det är ett protokoll på väg i morgon!

Söderberg sa...

Haha, sorry Germe. Delegera!