måndag 3 oktober 2011

IFK:s a-pojkar till steg 3

Söndagens två matcher gjorde omgång 2 komplett och resultaten gick åt det hållet som jag tippat. Jag var säkert inte ensam om att tro på två bortasegrar.

Sollentuna HK - RP IF Linköping 22-33 (Mitt tips: 19-35)

Strömnäs GIF - Tyresö IF 21-30 (Mitt tips: 24-33)

Jag satte i alla fall att Tyresö skulle åka hem med nio plusmål.

***

Ett stort grattis till IFK Nyköpings a-pojkar som avancerat till steg 3 i U-SM. I helgen har de varit i Bankeryd för att spela steg 1. De två främsta i gruppen avancerade direkt till steg 3 och övriga får spela steg 2.

IFK Nyköping - IK Sävehof 24-34
Borås HK 84 - IFK Nyköping 17-34
IFK Bankeryd - IFK Nyköping 23-28

Dessa resultat innebar en andraplats i gruppen efter suveräna IK Sävehof.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är Melcher Melchersson avstängd nästa match nu eller hur funkar det?