måndag 24 oktober 2011

Uppföljning av mina tips

Vi kan väl lugnt konstatera att jag inte riktigt får till mina tips mer än i specifika fall. Omgången som var bjöd på en del överraskande resultat.

IFK Nyköping - HK Eskil 23-39 (Mitt tips: 32-31)

Ja, vad ska man säga. Jag har redan redogjort för matchen och det är väl klart att jag tippade med hjärtat. Även om hjärnan någonstans trodde på en jämnare drabbning. Synd att det blev så stora siffror. Någon vi hade kunnat påverka genom ett mer disciplinerat spel i 60 minuter. Å andra sidan gick det undan även mellan Skånela IF och IF Hallby här i helgen, 47-24, när Jönköpingslaget hängde med huvudena. Grejen är bara den att man snabbt måste samla sig som lag och ta lärdom av debaclet och hitta tillbaka till grunderna med allt vad det innebär. Ingen idé att älta för nu är det en ny vecka och nytt motstånd till helgen som väntar. Det gäller även IF Hallby.


HK Tyrold - HK Country 28-35 (Mitt tips: 30-33)

Här var jag inte helt fel ute. Det blev två mål för mycket i ena änden och två för lite i andra för att resultatet skulle sitta till 100%.


IK Cyrus - Tyresö IF 25-33 (Mitt tips: 27-27)

Jag trodde nog allt att hemmalaget skulle streta emot lite hårdare. Nu hade tydligen Brejdings gäng en klar ledning rätt tidigt och släppte den aldrig. Men nu börjar det bli allt mer tydligt efter fem omgångar att Tyresö IF hamnar ovan mitten och IK Cyrus strax under.


RP IF Linköping - Ricoh HK 30-25 (Mitt tips: 25-30)

Här satte jag siffrorna väldigt bra måste jag säga. Och jag skulle kunna säga att jag råkade vända på dem. Men då skulle jag ljuga. För jag trodde aldrig att hemmalaget skulle vinna. Nu är det så att Linköpingslaget är på den övre halvan för att stanna. Imponerande defensiv, uppenbarligen också offensiv, efter den här imponerande segern.


Täby HBK - Sollentuna HK 26-33 (Mitt tips: 26-24)

Som ni ser var jag helt fel ute även om Täby HBK satte 26 mål både i min fantasi och i realiteten. Nu fick dock de röda vargarna igång målskyttet rejält och jag skulle tro att det blev många kontringsmål. Jag trodde ändå att lirarna Sten, Bristedt och Oskarsson skulle mäkta med Sollentuna och dra hem en seger. Men ack så fel jag hade.


Strömnäs GIF - HK Silwing/Troja 30-34 (Mitt tips: 24-31)

En målrik drabbning där Högdalsgänget saknade både sin ordinarie M6:a (Beckman) och H6:a (Cohen). De hade en ledning med hela 11 mål men släppte in Strömnäs GIF och det blev lite nerv. Berg Loen levererar som vanligt och det kommer man långt på. De visar ändå på en härlig bredd eftersom de tappat två ur startsexan. En av få matcher som jag hade rätt segrare i. Alltid något.

7 kommentarer:

Anonym sa...

I Ricoh kom ingen upp i normal standard. Sedan är det jävligt svårt att spela 7 mot 9.
Så länge Rp får använda samma rödklädda trikåpar som i lördags, kommer de att ta många poäng på hemaplan. Pinsam nivå, en skandal för div 1!

Söderberg sa...

Skulle du vilja utveckla det där?

Jonathan sa...

Även förra matchens storskytt i S/T Mikael Glimbråten var borta mot Strömnäs.

ang. Anonyms kommentar så tror jag att han syftade på domarna.

Söderberg sa...

Ja, jag anade domarna men hade de också röda kläder? Märkligt i sådana fall.

Strongt att vinna även utan Glimman som i alla fall mot oss spelade M6 när Beckman blev skadad.

Fredrik sa...

Tror anonym är lite kinkig för att Ricoh förlorade och vill skylla på domarna. Jag såg matchen och domarna kanske inte gjorde någon toppmatch direkt men jag tycker de i så fall var lika dåliga åt båda håll.

Jonathan sa...

Osäkert dock om de bar trikåer eller? Hade sett lite konstigt ut. #superhjältar?

Anonym sa...

När t.o.m domarkontrollanten ber om ursäkt efter matchen, tyder det på låg nivå!

Ang trikåerna....ur RP-ögon var de superhjältar.