söndag 2 oktober 2011

H6-perspektiv på gårdagens match

Bloggkollegan drar ju på ett alldeles lysande inlägg om matchen igår. Bara att instämma. Jag känner ändå för att skicka på några rader.

Jag, Gee och Axel satt länge och väl och diskuterade igenom matchen senare på kvällen. Det var så små marginaler som gjorde att vi inte vann. Vem hade trott att vi skulle sno en poäng mot HK Silwing/Troja? Inte tror jag att de hade gjort i alla fall men vi var bestämda på att spela vårat spel och göra det med "speed och frenesi" i 60 minuter. Det höll alltså på att leda till seger. Men bara nästan. För vi hade inte den där speeden och inte heller den där frenesin, främst i anfallsspelet, sista delen av andra halvlek. Fast det var väl egentligen inte så konstigt heller eftersom vårat spel blev söndertrasat av utvisningar och trötta huvuden.

När Mackan Berg Loen kvitterar med fem sekunder kvar och det också blir slutresultatet är det oundvikligt att inte grubbla på hur det hade sett ut på resultattavlan ifall jag satt det där friläget, om vi satt straffarna, orkat sätta dit näsan i luckan en gång till, inte slängt bort den där bollen, eller om vi räddat en av Bergs straffar.

Kanske hade vi vunnit då. Kanske inte. Men det är ointressant nu eftersom det är historia. Vi är faktiskt obesegrade och vi har genomfört två bra matcher där vi kämpar i 60 minuter. Det är det viktiga och minst lika viktigt är att vi haft så fruktansvärt kul på planen hela tiden och totalt 120 minuter. En härlig sammanhållning och lagbygge och jag tror inte jag varit mer stolt än vad jag är just nu.

***

Hoppas Fogels stukade fot repar sig fortare än kvickt. Jag sa till honom att det där tar minst en vecka, kanske två.

- Jag har ingen aning för jag har inte stukat foten tidigare, sa Fogel och slog ut med armarna efter matchen i omklädningsrummet.

***

Brejding ringde en timme efter matchen från deras uppladdning inför dagens drabbning mot Strömnäs GIF uppe i Piteå. Jag undrade om han var på något evenemang för det var ett jäkla liv i bakgrunden.

- Jag är på Luleå mot Timrå. Jag trodde hockey var tufft men det har inte varit en tackling än, blev svaret.

Jag förklarade att vi ledde med 21-14 men att det till slut blev 24-24.

- Aj, den är tuff och det är inte lätt att spela bortamatch i Stockholm, förklarade Brejding.

Jo men visst, det är jag medveten om. Likaså tränare Sundberg.

- Vi har ju tagit poäng gubbar. Upp med huvudena. Jag har aldrig varit med om att ta poäng i den här hallen tidigare, gormade Sundberg efter matchen och sedan hurrade vi för poängen.

***

- Vet ni vad det blev mellan HK Country och IK Cyrus? Sa Mackan i minibussen på väg hem.

- Ja, det blev nog 28-26, sa jag.

- Haha, nära. 28-27 blev det, svarade Mackan.

***

Såg just att jag tippade 29-27 i den matchen här på bloggen i veckan. Tippade också 25-27 i vår match. Inte så jäkla illa ändå när det blev 24-24.

Det tar sig!

***

Tydligen bara Patrick Quinones som saknades av den vassa förstasexan i Ricoh HK när HK Eskil mosade dem i fredags.

***

Snackade med Strömnäs GIF:s Rickard Jonsson igår när han var på väg till träning i Piteå, endast 21,5 mil enkel resa. Han berättade att det är division 1-debut och det är stort i stan. Allsvenska damfotbollslaget Piteå IF flyttade sin match från söndag till lördag (igår alltså) för att det inte skulle spelas samtidigt som Strömnäs GIF:s premiär. Damfotbollslaget hade ändå 1423 åskådare på matchen så det var nog en god idé.

Det lär bli tryck i hallen idag mot Tyresö IF alltså. Jag är spänd på resultatet i den matchen. Och det ska bli kul att se vad det blir för resultat i Sollentuna också när RP Linköping kommer på besök.

7 kommentarer:

Tobias Wikström sa...

Hmm, är inte flytten av matchen lite väl vinklad? Piteå-Tyresö var ju trots allt en TV-sänd match och känns tveksamt att man skulle flytta den för division 1 herrar. Så stort är inte handboll i Piteå=)

Söderberg sa...

Haha, jag kanske missade ironin i Jonssons röst när han sa det till mig. ;-)

Rubb sa...

Nu börjar tipset sitta bättre målmässigt kanske inte hundra men bara X jag missa.

Tobias Wikström sa...

Det är inte omöjligt, han har en del sånt i sig den mannen!:)

Blev lite besviken då jag insåg att ni spelar eran match på söndag! Hade räknat med att få åka till Nypan och uppleva en handbollsfredag i helgen!

Aja, det får väl bli en annan gång!

Söderberg sa...

Ah, det var synd Tobbe. Du är välkommen en annan gång - gärna med kamera, papper och penna! ;-)

Tobias Wikström sa...

Låter bra det, klart jag ska dyka upp och då lär det bli lite kommentarer också:)

Söderberg sa...

Fint det!