onsdag 11 maj 2011

Treijner & Söderberg på pizzaprovning

Som nog de flesta vet är handbollslivet allt annat än glassigt. Fast, det är klart, om man är proffs utomlands klirrar det ju till i kassan. Fast det kan komma en och annan förmån även om man inte är proffs. Till exempel är det då och då rätt behagligt att driva Sveriges bästa handbollsblogg.

En av fördelarna med detta är att Treijner & Söderberg nu blivit inbjudna till Restaurang Lägets pizzaprovningskväll, ikväll. Exklusiva pizzor från á la carte-menyn ska ikväll bakas till i restaurangens nyinförskaffade pizzaugn.

Ryktet om att Treijner & Söderberg är bra på att urvärdera mat har spridit sig. Därför har målvaktslegenden Mattis ringt upp bloggen och kommit med en generös inbjudan. Vi var inte sena med att tacka nej för äta bör man, annars...

Blir det 5 av 5 IFK-sköldar för Restaurang Lägets pizzor?



Håll utkik på bloggen.

Ja, det är fritt fram för fler restauranger att boka upp Treijner & Söderberg för en kostnadsfri utvärdering av menyer samt tillhörande lokaliteter.

***

IVH Västerås HK och Irsta HF är nu en förening. Deras färger är vitt och svart. Det nya namnet är VästeråsIrsta. Ett namn med mycket VI-känsla, säger man från den nya föreningen. Fyndigt, men jag kan tycka att det ser lite knasigt ut att sätta ihop två ord på det där viset och sedan köra en versal mitt i. Men det blir nog bra i slutändan.

***

Jag hade idag en lunch med en del inslag av handboll. Lunch på Västra Storgatans nya uteservering på Mickes Skafferi med Asp. Tänk om gatan kunde fyllas med fler sådana ställen. En höjdare såklart att sitta ute och äta lunch och snacka om sport en timme. Dalins brorsa stod för underhållningen under vår sista kvart på lunchstället. Han kan sin fotboll även om han var lagom nöjd över att framgångarna för sina lag, Chelsea och Hammarby, inte riktigt uppfyllts här på sistone.

Precis innan jag landade på stället gled City Gross Lennartsson förbi med sambon och mitt under lunchen fick vi syn på damtränaren Elmsäter som tvärnitade med hojen för att växla några ord. Vi laddade på inför Handbollskryssningen och nu börjar vi bli några från IFK Nyköping som ska med.

Jag och Asp kunde annars konstatera att gårdagens intervallträning sög rätt bra i benen. Vi snackade också lite framtid men det kan vi ta i ett annat inlägg.

***

Ett stenkast från lunchrestaurangen spelade Mattias Andersson (tidigare Lyxfällan) in ett inslag av Plus mitt på gågatan. Mängden dasspapper på en rulle skulle mätas, där Lambi var ett av varumärkena, som jag uppfattade det.

Inte så mycket handboll med denna lilla notis men ändå något utöver det vanliga, en lunchtid, på en vardag, här i Nypan.

1 kommentar:

mammahandboll sa...

MATTIS, vad faan! Du glömde bjuda med mig, jag älskar pizza!