tisdag 3 maj 2011

Sikeå SK:s Rickard Jonsson till vår try out

Sikeå SK har en riktigt rivig, stor och stark M6:a. Han fångar bollar som inte är möjliga och han röjer på bra i försvaret. Många ansåg att han var division 2 norras bästa på sin position, utan att han tog hem titeln via en omröstning. Rickard Jonsson har spelat mot IFK när Sikeå SK spelade i division 1 och vad jag kan minnas hade vi svårt att få ett grepp om norrlänningen.

Nu är han aktuell för vår try out här till helgen och bloggen har tagit sig ett snack med linjejätten.

Vad är det som lockar med att komma ner och testa för IFK Nyköping?
- Jag är nyfiken på att komma ner och se hur ni har det på lite sydligare breddgrader och givetvis att förkovra mig handbollsmässigt.

Vad är dina intryck av föreningen?
- Mina intryck av föreningen är seriöst och att det verkar vara långsiktighet i det man gör.

Du spelar på linjen. Vad anser du är dina styrkor där?
- Mina styrkor som linjespelare är nog försvarsspelet och att jag fångar bollen ganska bra. Det är nog mina två främsta styrkor.

Hur är livet i Robertfors och handbollsspel i Sikeå annars?
- Jag bor och jobbar i Umeå. Så det blir nästan 6 mil enkel väg till varje träning som vi har i Robertsfors. Annars är det prima handbollsliv.

Nu vankas det snart sommar och allt. Vad är det bästa med sommaren i Norrland?
- Det bästa med sommaren är att man får semester och att grillsäsongen börjar.

Förutom ditt handbollsspelande. Vad gör du helst på din fritid?
- Mina fritidsintressen är skoterkörning, åka slalom och att vara i fjällen.

Tack för det Rickard. Du är hjärtligt välkommen ner hit för en förutsättningslös try out!


Rickard Jonsson, M6:a i Sikeå SK. Här på semester.

1 kommentar:

mammahandboll sa...

Välkommen!