tisdag 17 maj 2011

IFK tar sig ut på brottarmattorna

Ligger naken i soffan och skriver, helt oförmögen att ens orka ta på mig kallingarna efter duschen.. Borde få i mig nån mat också men det känns nästan än mer avlägset än att få på sig kallingarna. Varför kan man fråga sig? Jo idag drog brottarträningen igång för oss i IFK.

Det var klara besked när hela gruppen samlades vid Tessin för att där få reda på att vi skulle till BK Atlas lokaler vid Slakthuset - på andra sidan stan dårå. Så det var bara att sätta sig i bilarna eller svänga sig upp på stålhingstarna för att föfrlytta sig bort till brottningslokalen. Väl där möttes vi upp av Oscar Nielsen som skulle ta hand om träningen. Då jag aldrig kört sådan träning tidigare misstänkte jag att det skulle bli tungt och så blev det! Redan efter uppvärmningen var t-shirten helt blöt och det var ös från start till slut. En timma och en kvart kändes som en arbetsvecka på Gulag...

Enda skillnaden är nog att Oscar var en klart mycket mer sympatisk ledare än vad jag kan tänka mig att fångvaktarna var på Gulag. Likväl var det kort sagt brutalt! Ja, där kom ordet igen. Ni kanske minns att Jacke utlovade en brutal försäsong och det verkar inte bättre än att den blir just det. Det fanns stunder då jag nästan längtade till intervallträningen istället. Då är det fan illa! Men det råder heller inga tvivel om att den här träningen kommer ge något enormt i slutändan. Och hålls det här i kommer jag kanske, jag säger kanske, få en beachkropp som håller någorlunda utanför vassen! Skulle dock behöva tappa ett och annat kilo till för det... En bieffekt kan ju också vara att vi efter två brottningspass i veckan, tre styrkepass, tre handbollspass med diverse löpningar på, kommer ha en hyffsad fysik när serien börjar i september.

2 kommentarer:

LaGrande sa...

Grattis till brottarträningen! Du har helt rätt i att ni kommer vara i riktigt bra form om ni sköter era kort rätt i brottarlinnet(!?), annan styrka, kondition och handboll! Tro mig. Been there, done that! Lycka till...

pelle sa...

jaa, tack antar jag! haha En person med ett så storslaget namn som du kan inte ha fel tänker jag!