måndag 16 maj 2011

Inför Handbollskryssningen med Höken

Det börjar dra ihop sig. På torsdag är vi många handbollare runtom i landet som beger sig mot huvudstaden för att sedan ta färjan ut på Östersjön och skapa handbollshistoria - den första Handbollskryssningen!

Bloggen har kollat läget med Stefan "Höken" Högquist, en av de som gör Handbollskryssningen möjlig.

Snart då äntligen dags för Handbollskryssningen. Är det fullbokat?
- I antal personer är det nästan så. Men eftersom Svensk handboll sover är det en blandning. Ca 800 handbollare. Vi är inte nöjda men första gången är alltid svårast. Nästa gång blir det synka med proffsens säsong och förhoppningsvis få förbundet och svensk Elithandboll lite engagerade.

Battlet mellan Axnér och Wikegård blir något nytt. Wikegård har fått ladda ordentligt här med hockey-VM. Vad tror du om Axnérs vinstchanser i detta battle?
- De är goda. Torsk mot Finland igår i hockeyn gjorde inte lättare. Wikegård är taggad men Axnér har ett par dråpare som garanterat täpper till käften på hockeyn.


Höken.

Nu har handbollssäsongen precis tagit slut, där Sävehof firade stora triumfer, men samtidigt har den precis börjat för många andra i form av försäsongsträning. Hur skulle du vilja sammanfatta säsongen som varit?
- Inga skrällar i Elitserien. I mitt sätt att se på det har damhandbollen snart gått ikapp herrarna i popularitet. VM-effekten väntar nog en del på just nu. Vad den nu blir.

Vi som är med i matchen får då och då ta del av vassa krönikor från dig. Vad får du för feedback på dessa?
- Massor. Tyvärr bara positiva. Det gör att man måste fortsätta.

Vem ska du dela hytt med?
- Min älskade sambo Helena.

Om du får önska, vad vill du helst höra för partylåt på discot?
- Somnar nog före 12...men om jag är vaken så önskar jag mig En icke skriven låt som i mitt huvud heter Sleepy sport.

Hur kommer din uppladdning se ut inför avresan?
- Ehhh. Jobb. Jobb. Jobb.

Vi tackar för detta Höken. Ses på torsdag!

Inga kommentarer: