söndag 29 maj 2011

Grattis Barcelona - i dubbel bemärkelse!

Igår var förhoppningarna stora på CL-finalen mellan United och fusk... jag menar Barcelona. Men det blev en uppvisning från Barca då jag upplever att United inte kom upp i nivå. Den rätta aggressiviteten fanns inte där alls. Jeppe Göransson blev rikare på kuppen efter sin minst sagt modiga satsning på Barca. Även det en besvikelse alltså... Haha, närå kul för dig Jesper!

I helgen avgjordes då även Champions League i handboll i det som nu kallas Final four. En grym inramning där de fyra hetaste lagen möttes. Lite förvånande att lag som Kiel och Montpellier inte fanns med, men bra underhållning blev det ändå. Även här var Barca starkast och som målvakt fick jag mycket ögongodis från Saric spel idag. Nu har jag specialstuderat och övat framför spegeln, så det lär vara stängt imorn på träningen! Han fick lätt tre svalor för sin insats idag i alla fall. Källman däremot var precis så där usel som bara han kan vara. Ett mål på sex försök är ju ingen vidare statistik direkt och Saric åt upp honom stundtals. Källman har ju en fantastisk högstanivå men undrar om det finns någon kantspelare på den nivån med så låg lägstanivå?

Inga svalor för han alltså.. Om ni undrar varför jag surrar om svalor är det för att försöka få en mjuk övergång till redovisningen av SN:s utdelning av svalor till vårt lag för gångna säsongen. Svalor är alltså Sörmlands Nyheters sätt att utse vårt lags tre bästa spelare för varje match under säsongen. Efter säsongen räknas svalorna då ihop och den som får flest kan då titulera sig som.. ja svaljägarn!  De senaste åren har Asparna prenumerarat på titeln och precis som Rille förutspådde redan efter några omgångar, vann Asp även i år. Imponerande med tanke på att han missat ett flertal omgångar på grund av skador och avstängningar. Det blev 22 svalor för honom ändå och han slog mig med en ynka svala! Till mitt försvar spelade jag ju inte alla matcher jag heller. Men troligen hade han ju spöat mig med fler om han varit med i alla matcher.

Svaljakten enligt SN:
1. Andréas Asp 22
2. Pelle Treijner 21
3. Simon Skuthälla 18
4. Stefan Germerud 17
5. Daniel Tornler 11
6. Emil Persson 12
7. Victor Brofjord 9
8. Axel Eriksson 8
9. Tommy Dalin 7

Fler än så står inte med i tidningen från i lördags. Noterbart är hur jämnt det är mellan topp fyra, samt att Daniel Tornlers elva svalor är mer värda än Emils 12 enligt SN. Om det är tryckfelsnisse som varit framme eller om det är en medveten dissning mot Emil vet jag inte.

2 kommentarer:

Oskar sa...

Axels 8 är mer än Tommys 9 men mindre än Victors 9. Nisse igen eller ett spännande sätt att räkna på?

pelle sa...

Hahaha, ja du Oskar. Det råkar vara så att jag i min dissning mot SN lyckades skriva fel själv också. Dalin ska ha 7 svalor enligt SN och inget annat. Önskar att jag kunde skylla på nisse men i det här fallet lyckades jag misslyckas på egen hand...