söndag 22 maj 2011

Intryck efter en handbollskryssning

Ja, nu har det gått ett par dagar sedan man kom hem från kryssen och jag måste säga att jag fortfarande är duktigt seg. Måste vara all mat jag åt... Inför kryssen hade jag stora planer på att delta i diverse föreläsningar som erbjöds på fredagen, men jag klarade bara av att häcka i lunchbuffén och språka med mina vänner i IFK. Lite illa att jag därför inte kan berätta något om den delen av arrengemanget.

Torsdagen var dock mycket rolig och det var allmänt jäkligt skoj att hänga på en båt där så många delar ens intresse. Hade även en rätt skön känsla i kaggen när man klev ombord båten och hade Per Carlén och Bengt Johansson två meter framför en. Rent kändismässigt kunde det ju ha varit lite bättre kanske, även om proffs som Oscar Carlén höjde stjärnglansen en aning. Fighten mellan Skrikegård och Axnér missade jag helt men det är inget jag gråter över. Jag och Rille delade hiss med Axnér dagen efter och vi kunde konstatera att han har ett rejält handslag. Något han troligen inte fått genom att klappra fingrarna på tangentbordet. Både jag och Rille undrade om han hade någon som helst aning om vilka vi var. Troligen inte, men kanske var det något igenkännande i hans blick? Kanske har han klickat på AOH:s länk och spanat in vår blogg? Man kan ju alltid hoppas...

Vi träffade även på en del sköningar från våra seriekonkurrenter och svingade en bägare med lite folk från Silwing och hade några garv med dem. Sen var det allt lite grabbar från IVH och Petter Holmberg från Tyrold skymtade förbi. Brejding var såklart i linje och var där med ett gäng från Tyresös styrelse. Brejding hävdade bestämt att de ska komma före oss i serien iår. Svårt att veta från säsong till säsong var alla stockholmslirare tar vägen och kanske mönstrar de ett bra lag kommande säsong.

Ja självklart finns det oändligt mycket mer att skriva, men den här bloggen är kanske inte rätt forum för det... Men i stora drag var det en jäkligt lyckad tillställning och jag hoppas att den ger mersmak och att fler liknande event blir av för handbollens bästa! Det är ett bra tillfälle för handbollsfolk att nätverka och träffa andra under både formella och informella former.

2 kommentarer:

vesse sa...

Det verkar vara väldigt viktigt för Breijding att visa sig bättre än andra. Inte första gången han måste berätta för andra att hans klubb är bättre än deras.

pelle sa...

vesse - haha kanske det! Vill också minnas att han stack fram näsan rörande djurgårdshof för tre säsonger sedan. Å andra sidan tycker inte jag att man ska skämmas för att man tror på sitt lag och sin förening. Snarare tvärt om!

Tycker att han är en rätt skön individ och det ska bli spännande att se vad tyresö kan prestera i serien kommande säsong. Alltid rätt stor prestige att möta hans lag så jag hoppas innerligt att vi kletar till dem ordentligt i höst!!!