tisdag 17 maj 2011

IFK:s nya ordförande i huvudstyrelsen

Måndagsträningen var ett bra pass. Vi körde så svettpölarna tillslut blev svåra att undvika där på hallgolvet. Massa olika inslag vilket är bra för motivationen - variation är bra.

Ett par röster trixade lite med mig i början av träningen.

- Du, skriv inte mer att vi har lätta pass. Tränarna läser bloggen.

- Vi är väl här för att träna? Kööör! Kontrade jag.

***

Hampus Asp, känslan inför Handbollskryssningen?

- Hahaha...

***

Handbollskryssningen får klara sig utan Alingsås HK och Stocken.

- Vi har träningar så det funkade ej, säger Stocken.

Full försäsong i Alingsås?
- Ja, vi började idag (läs: igår).

Några nya spelare?
- Ja, det var några nya...

***

Kurre har fått för sig att han ska cykla till Örebro om en månad. Jag fick en inbjudan på Facebook. Vet inte vad det skulle vara bra för?

Förutom det funderar han på att göra som Gee och/eller Larsa. Alltså att bara spela försvar hädanefter. Om vi fortsätter i den här takten kommer vi få byta sex man varje gång vi ska gå till anfall.

***

Fick ett e-postmeddelande med en bild från min käre finländske vän och elitdomare, Miro Korja. Kul att vi kan glädja våra nordiska grannar. Ett B-VM kan de gärna få vinna. Fast(h), vem bryr sig? Det är ju handboll som är det bästaste när det väl kommer till kritan!


I Finland skrattar man högt åt slakten i VM-finalen. De har t.o.m. varit så snabba att de framställt en ny matchtröja för svenskarna.

***

Målvakten Emil Björklund i IFK:s P 95 var en starkt bidragande orsak till att Borgmästarhagsskolan tog hem skol-DM i förra veckan. Han belönades också med priset MVP, Most Valuable Player.

- Det var definitivt en av de bättre insatserna jag har gjort i min handbollskarriär, förklarar segerhjälten för bloggen.

Vad minns du av matchen?
- Jag kommer inte ihåg så mycket av matchen. Allt jag egentligen kommer ihåg är en massa glädjeskrik under hela matchen. Det var extra härligt att ta Stålfors på bortplan, avslutar Björklund.

***

En glädjande nyhet, eller en mycket glädjande nyhet ska vi nog säga, är att vi har fått in en helt fantastisk IFK-själ på posten som ordförande i IFK Nyköpings huvudstyrelse. Det är ingen mindre än eldsjälen Veronica Andersson. Veronica har ett stort IFK-hjärta, är målmedveten och en massa andra bra prylar därtill. Hon följer oss i ur och skur och sliter allmänt hårt för föreningens bästa.

Det här kommer att bli bra. Tvivlar inte en sekund på det men hoppas samtidigt att fler blir lika engagerade.

Veronica, hur känns det?
- Skräckblandad förtjusning, tar uppdraget på största allvar och med respekt. Känner mig hedrad att IFK:s medlemmar röstade in mig som huvudstyrelseordförande.

IFK för dig?
- IFK är en anrik klubb. Måste respektera historian men samtidigt möta dagens ungdomar och deras krav med inriktning på framtiden.

Ett stort grattis till dig Veronica önskar Sveriges bästa handbollsblogg. Lycka till!

Inga kommentarer: