fredag 6 maj 2011

Try out-helgen startar ikväll

Snart anländer ett gäng try out-spelare till Nypan. Två av spelarna har färdats 73,8 mil (Umeå), två 20,2 mil (Avesta) och en (kanske två) 5,9 mil (Katrineholm). Just det. Två stycken bor redan i Nyköping så de tar cykeln till Sporthallen. Det rör sig om HK Extras (Heja) Emil Bergkvist samt P 95-spelaren Kassem Awad från det egna ledet.

De övriga då?

Som ni läst här på bloggen fick jag några svar från Rickard Jonsson. Mittsexa från Robertsfors-laget Sikeå SK. Han bor visserligen i Umeå vilket ligger 6 mil söderut från "Robban". Var hans lagkamrat Peter Hansson bor är för mig oklart. Vad jag vet är att han är målvakt och kommer hit till Nypan också.

De två spelarna från Avesta är Dan Eklund på V9 samt målvakten Fredrik "Lidas" Lidström. Från Katrineholm anländer niometersspelaren Amel Suljevic. Enligt vice ordförande Fredlund kanske också hans lagkamrat Alexander Andersson kommer, också han niometersspelare.

För er som följer bloggen och som inte har tillgång till vår lokala tidning kan jag avslöja att det bl.a. stod idag att Tobias "Tobbe är klar" Johansson har meddelat att han inte kommer att köra någon försäsongsträning.

- Motivationen räcker inte till, säger Fredlund.

Nu du Tobbe. Det är dags att vi tar ett snack, du och jag.

Fredlund kommenterade också Skuthälla och Asps framtid.

- Ingenting är klart, varken negativt eller positivt.

Övriga i laget då? Ja, vi kör på som om det inte skulle finnas något annat. Finns inte en del i kroppen som inte har träningsvärk och jag talar nog för samtliga där. Jag har dessutom en djävulsk tandvärk efter att ha opererat bort världens största visdomstand. Så om ni märker att jag börjar bli trögare än vanligt här på bloggen så vet ni. Please, be compassionate!

***

Upplägget i helgen ser ut ungefär som följer:

Fredag
18:00 - 20:00 träning, Sporthallen.

Efteråt käkar vi och åker sedan ut för att bo på Romholmen i stugor. Jag och Asp styr upp underhållningen.

Lördag
Frulle serveras ute på Romholmen.

10:00 - 11:00 uppvärmning/träning, Sporthallen
12:00 - ca 13:00 internmatch, Sporthallen.
13:00 - 14:00 någon form av lunch.
14:00 - 16:00 internmatch, Sporthallen

Sedan käkar vi något lätt för att pallra oss ut till Romholmen igen. Återigen jag och Asp som står för underhållningen. Grillning på kvällen och övernattning i stugorna.

Söndag
Frulle serveras ute på Romholmen.

10:00 - 12:00 vad jag förmodar blir en svintung träning i Multihallen, Rosvalla.

Sedan är vi klara med handbollen. Träning igen måndag, tisdag, torsdag och lördag och så loopar vi på så fram till midsommar - till att börja med.

***

Nu har Palmen, Silwing/Trojas IT-guru, fixat till så att ni kan läsa min sammanställda statistik i detta flashiga utförande med Internet Explorer. Webbläsaren som de flesta av oss använder. Ni som gav upp förra gången. In och titta igen. Den är läcker!

***

Om vi inte får tag på någon fungerande uppkoppling imorgon lär det heller inte uppdateras något här. Någon form av helgberättelse kan ni kanske räkna med på söndag då med andra ord.

In i kaklet nu och glöm inte bort att ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: