fredag 13 maj 2011

Bloggen och blogger har strulat idag

Som ni kanske märkt har blogger.com inte fungerat så bra idag. Eftersom Treijner & Söderberg har detta som plattform har även bloggen påverkats negativt. Alltsammans medförde också att två inlägg raderades. Bildkavalkaden från Romholmen samt den frestande bilden på pizzan från i torsdagskväll, saknades helt plötsligt.

Jag har försökt återskapa alltsammans. Bilderna och dess bildtexter blev väl inte precis som förr men allt ligger åter på bloggen så ni kan frossa i er av de läckra bilderna. Nytt är annars intervjun med Tyrolds mittsexa Daniel Karlsson. Något som var tänkt att publiceras här imorse.

***

Något annat nytt är att vår trogne supporter och stjärnfotograf, tillika Peter Melcherssons sambo, fotat några bilder från vår brutalt jobbiga träning igår. Sporthallen är tungfotad med sitt urusla och gula ljus. Det blir inte lättare med en mobilkamera men Suzanne ska ha ett stort tack för bidragen. Bilderna funkar och de bidrar.


Utfallssteg fyra vändor utan vila känns rätt bra i benen mot slutet av ett pass. Try out-spelaren från Katrineholm, Amel Suljevic, hängde med mycket bra (svart t-shirt i mitten).


Suzanne trodde jag log på sista vändan i utfallen och var snabbt framme med kameran. Jag kan villigt erkänna att jag var allt annat än glad i det ögonblicket.


Bloggkollegan ser ut att ligga och vila där vid stolpen. Vårat nya stjärnskott, Kassem Awad, från P 95-laget hoppade över häckarna som om han inte gjort annat. Han körde dubbla pass då han tränat med 95:orna innan oss. Det är bra för Kassem. Kööör!!!

***

Träning imorgon igen. Klockan 10-12 kör vi i Sporthallen. Ska bli nice att få lite blodsmak i munnen igen. Något man snabbt saknar efter en vilodag.

***

Sista dagen nu för att skicka in sitt bidrag till Årets Handbollsbild 2011. Nu i helgen ska juryn bedöma alla bidrag för att sedan plocka ut de som går till final. När jag skrev om detta den 19:e mars var det 15 fotografer registrerade. Nu när jag kollade idag var det 20 stycken. Och jag står fortfarande med där. Frågan är om jag fortfarande håller måttet efter att den högst meriterade juryn kikat på alla bilderna.

Jag mot proffsen. Min enkla utrustning mot deras proffsgrejer. En skräll om jag kommer med.


Deltagarna just nu. Kan bli några fler. 40 bidrag ska väljas ut. Varje fotograf fick maximalt skicka in fem bidrag.

Jag satsade allt på ett kort så det blev alltså en bild från Söderberg.

Inga kommentarer: