tisdag 24 maj 2011

Fler intryck av Handbollskryssningen

Som Treijner redan nämnt var planen, inför kryssningen, att delta i diverse arrangemang. Nu blev det inte riktigt så. Det blev inte alls mycket av den varan, tyvärr. Men vi hade ju jädrans roligt ändå. Hade förstås gärna lyssnat på battlet mellan Axnér och Wikegård men även slagit ett öga på den här Street Handball-uppvisningen.

På väg upp till Stockholm hade jag SMS-räjs med Silwing/Trojas Roger Fredriksson. Allt för att försöka få till en sammanstrålning innan ombordstigningen. Chansen fanns men tiden var knapp och IFK:arna valde istället lugnet på terminalen. Silwing/Troja, med Roger, Niklas "Palmen" Palmqvist och pivotspelaren Martin Frölinger (tidigare S/T-spelare, nu i BK Sparta), skulle vi träffa tids nog ändå. Härligt att utbyta lite historier och kultur från respektive lag. Martin visade dessutom prov på stor generositet. Han välkomnade Treijner & Söderberg till bordet på bästa sätt. Och nej, det var inte hallonsaft i glasen. Det var något annat.

Efter den första träffen med Silwing/Troja, på en av pubarna, vankades det middagsbuffé. Vårat gäng fick ett välplacerat bord precis intill de uppdukade längorna med allt käk. Det var heller inte så långt till dryckesavdelningen. Några meter bakom oss satt Hammarby-gänget och även de såg ut att njuta av käket. Mitt bland de grönvita spelarna satt en blårandig sådan. DIF, ni fattar. Mittnian Olof Johansson. Är de bara polare eller är han på gång till Hammarby?

När jag stegade fram för att hämta lite käk möttes jag av ett bekant ansikte. Jag hade stött på han förut men kanske mest efter att ha studerat hans lags hemsida. Det var säsongens bästa look-a-like-tipsare, Simon Norlin från IVH Västerås.

- Haha, det är ju du. Du som tipsade om Frodo, fick jag ur mig. Och Simon erkände direkt med ett skratt. Här har ni look-a-liken jag pratar om.

Han förklarade sedan att de var några stycken från laget som åkt, men även några från deras damlag. Västerås-lagets Zachrisson utbytte jag några ord med där på nattkröken. Om jag inte såg helt fel var väl även målvakten Grubits, mittsexan Wolf och niometaren Bamberg också där. Kan ha varit Grubits som jag spelade en kortare fotbollsmatch med på ett plan. Två mot två. Vi vann med 2-0. Det kan också ha varit Rimbos Ken Tollbring. Jag hade visst en look-a-like på dem här i vintras. Ken var med på båten, tillsammans med sin målspottare till brorsa, Jeff.

Träffade på de bägge Norrköpingstränarna Robert Krantz (a-laget) och Johnny Johansson (P 96). Extra (heja) kul att snacka lite med Johnny då han tränade IK Fräs/Norrköpings P 80 som jag själv spelat otaligt många matcher mot. Om det inte blev kryss så vann vi med ett, eller torskade med ett. Jämnt värre.

Hängde sedan ett bra tag på dansgolvet med IFK-gänget där också Wikegård, Boson och Oscar Carlén syntes till för att nämna några av de mer kända ansiktena.

Tiden gick fort och landstigningen var snart ett faktum men precis innan dess stod Bengan Johansson och snackade lite med David Fjäll, på SVT, strax bakom oss. Det kanske var ett privat och mer vänskapligt samtal men det går inte att komma ifrån att det såg ut precis som på tv, där Fjäll aldrig släpper blicken från den han talar med. Och nickar då och då instämmande. Fjäll är grym.

5 kommentarer:

LaGrande sa...

Låter som att handbollskryssningen var en hit?! Eller är jag för snabb?? Jaså, pojkarna från IVH var där och härjade?! Har ett par till Look-a-likes i det laget som jag tänkte bjussa på, däribland just nämnda Simon. ;) Men jag ska bara leta upp rätt bilder först...så håll ut!

Söderberg sa...

Kryssning i sig är ju skoj och visst blev det bra mycket roligare när man kände igen en massa ansikten. Hoppas det fortsätter och växer sig större till nästa år så att färjan fylls till 100% av handbollsfolk.

Maila gärna ricso092@gmail.com när du hittat rätt bilder. :-)

LaGrande sa...

Här kommer en, till att börja med:

IVH Västerås - Kenny Hurtig
(http://www.ivhvasteras.se/artikel.asp?strukturId=2588)

...lika som bär med...

Robert Patrick (T2, X-files etc.) (http://www.imdb.com/media/rm3287062528/nm0001598)

Söderberg sa...

Den var inte alls så tokig!

Simon N (IVH) sa...

LaGrande är André eller? Haha vad har du för bild på mig då? schenkenberg eller pitt? ;)