onsdag 21 december 2011

Vart målen fördelas i lagen

Att jag gillar statistik är knappast något nytt. Men då det inte händer så mycket annat är det lika bra att dela med sig av lite siffror. Här har ni en sammanställning för varje lag där jag lagt de i ordning utefter hur tabellen ser ut, HK Country överst då alltså. Och vi H6:or fick ju en riktigt manlig färg i dessa diagram:












Unikt i IK Cyrus är att det bara är målvakten Markus Genestig, av alla målvakter i serien, som gjort ett mål.























2 kommentarer:

stockholmare sa...

Riktigt rolig och intressant statistik!
Dock har jag en fundering.. påverkas inte denna data på ett negativt sätt då du räknar in alla straffar som blivit satta utav spelare som råkar spela på en viss position. Jag tycker i varje fall att det vore mer intressant om man räknade bort straffmålen och på så sätt kan utläsa hur de verkliga spelmålen ser ut i varje lag.
Bara en tanke.

En grymt bra blogg annars, keep it up, stay black!

Söderberg sa...

Bra tanke. Den gillar jag. Jo, jag har tänkt utvidga statistiken med spelmål och dylikt. Så håll utkik! ;-)