tisdag 6 december 2011

Söderberg tippar omgång 11

Först och främst vill jag tacka den läsare som rättade till min lista över straffmålsprocenten. Riktigt uselt av mig att lägga in en felaktig formel. Det kommer ut en ny sådan lista så fort omgång 10 är komplett med match- och arbetsprotokoll.

***

Ny omgång till helgen, omgång 11, och den spelas under lördag och söndag. Här har ni mina tips:

HK Tyrold - IK Cyrus, lördag kl 14:00 i Tyresöhallen
Hammarby IF HF har match på lördag hemma mot HK Aranäs. Därför lär hemmalaget få klara sig utan några eventuella förstärkningar. Den unga HK Tyrold-truppen (19,1 år) kommer få det tufft mot det något äldre gardet i IK Cyrus (22,7 år). Bortalaget har också fler kilon bakom och ska vinna en sådan här match. Men samtidigt krigar hemmalaget på i botten medan IK Cyrus alltmer ser ut att bli ett lag som hamnar i den absoluta mitten. De kommer varken få kvala neråt eller uppåt. Motivation slår klass?

Mitt tips: 28-30.


HK Country - Ricoh HK, lördag kl 16:00 i Skövde Idrottshall
Bortalaget hänger med i toppen men är alldeles för ojämna och även om de reser med klass, i sin magnifika lyxkonferenslokal på hjul, tror jag inte att de har något att hämta mot Stöpens stolthet. Orken kommer att tryta mot det kompletta lagbygget hos serieledaren, med eller utan Wärn.

Mitt tips: 36-27.


HK Silwing/Troja - RP IF Linköping, lördag kl 16:30 i Högdalshallen
Högdalsgänget är tunga i sin andrafas men samtidigt är RP IF Linköping duktiga i hemspringet och möter upp med ett tight försvars. Det blir inga enkla mål för HK Silwing/Troja och de kommer inte att orka stå emot i 60 minuter. Längst bak står Rosén och läser skyttet väl.

Mitt tips: 25-32


Sollentuna HK - Tyresö IF, söndag kl 15:00 i Sollentuna Sporthall
Veckans mantra från Brejding till sina adepter: Revansch! Det här Tyresö IF-gänget kommer under inga omständigheter underskatta Mattelin och Sollentuna HK då Brejding vet vad målvakten går för efter tiden i Djurgårdshofs IK. Samtidigt har han sett dem spela under hösten. Tyresö IF:s kompakta och aggressiva försvar i kombination med snabba omställningar kommer leda till stora siffror i deras favör.

Mitt tips: 20-40


Strömnäs GIF - HK Eskil, söndag kl 15:00 i Norrmalmia Sporthall
För andra helgen på raken tar Piteålaget emot ett lag från Södermanland. Den här gången får de smaka på ett vassare lag än den gångna helgen som skjuter hårdare, är större och starkare och spelar snabbare med färre misstag. Ett topplag helt enkelt med en massa rutin från Allsvenskan.

Mitt tips: 22-35


Täby HBK - IFK Nyköping, söndag kl 16:15 i Tibblehallen CC
En mycket viktig match för bägge lagen. Hemmalaget jagar sin första seger med skytteligaledaren Erik Sten i spetsen. Vi i IFK är sugna på revansch efter förra årets debacle i den hala Tibblehallen CC. Vi har nytt lag i år och Täby HBK likaså. Jag tror på en stentuff match där vi, vid seger, har chansen att skapa lite andrum ner till kvalstrecket.

Mitt tips: 27-29.

3 kommentarer:

Rubb sa...

Nja tror du är skapligt rätt ute i dina tips men här kommer mitt tips.
Tyrold-Cyrus
Vad det gäller Cyrus så håller jag med ett mittengäng som kan störa toppen men även göra djupdyk så här handlar det om inställning spelar Tobias?
Tror på 26-30

HK Country - Ricoh HK, lördag kl 16:00 i Skövde Idrottshall
Utan Wärn och Erkan så vann Country borta mot Tyresö det imponerar. Här ställs dom mot ett rutinerat motstånd så tror detta blir en tuff batalj. Rioch måste förmodligen vinna resten om favoritskapet ska infrias men tveksamt om dom grejar detta men tufft blir det.

Tror på 31-27


HK Silwing/Troja - RP IF
RP åkte ur JSM redan i steg 3 måste väl vara en missräkning. Då flera är med och spelar i toppen av div 1. Tror att nästa bakslag kommer här och S/W med sin tyngd kommer att ta 2 efterlängtade poäng.
Så mitt tips blir 28-24

Sollentuna HK - Tyresö IF,
Självklart kommer Tyresö vinna men inte med några monstersiffror. Mattelin och försvaret borde va pålästa var Tyresö kommer men Tyresös klass kommer ändå generera i bortaseger.
27-31

Strömnäs GIF - HK Eskil,
Eskil tappar inga poäng i Piteå dom är alldeles för stabila så Strömnäs får vänta på hemmaseger om den nu kommer. Eskil leder med 8 i paus sen kan man lufta hela truppen.
24-31

Täby HBK - IFK Nyköping,
Imponerande av Nyköping att vinna i Piteå personligen trodde jag Strömnäs första seger skulle komma. Denna match är superviktig för bägge lagen. Täby måste greppa halmstrået och Nyköping kan ta ett viktigt grepp om den åtråvärda åttonde platsen. Täby verkar göra bra matcher mot fel lag tex uddamålsförlust mot Cyrus borta men kan man få ihop det här nej tror Nyköping tar bort nyckelspelaren i Täby och vinner med 24-29

Mitt tips: 27-29.

Jocke, SHK sa...

Ingen orsak angående straffprocenten :-) så fort våran coach förstår att jag ska lägga straffarna kommer även våran procent höjas ;-)

Söderberg sa...

Hahaha, det är bra Jocke. Du är ju en riktig lirare med en kylig handled så du passar säkert bra som straffskytt! :-)