torsdag 1 december 2011

IK Cyrus-Tobbe: Foten är sådär

26-årige Tobias "Tobbe" Andersson stukade foten något så jävulskt i matchen mot oss på Handbollstorsdag. Hans smärtor gick inte att ta miste på och vi undrade nog alla hur illa det var. Det var till och med en på mitt jobb, som såg matchen, som frågade mig häromdagen hur det gick med han som skadade foten i IK Cyrus. Så, jag kollade läget med Tobbe.

Det lät på dig som det gjorde jävligt ont så, hur gick det med foten?
- Foten är sådär. Röntgade den när vi kom hem men det var ingen fraktur som tur var. Jag har ju stukat fötter förut men detta var något utöver det vanliga! Oklart hur länge jag blir borta.

Du ligger tvåa i er interna skytteliga. Har du stor press på dig "att det är du som ska göra det"?
- Jag är ju ordinarie V9 så lite press har man allt. Men det är absolut inget jag tänker på och det brukar lösa sig ändå bara man är fokuserad på rätt saker.

Hur har det gått för dig hittills i höst?
- Min egna prestation i höst har väl varit som lagets, lite upp och ner. Men håller vi oss till vårt spel och inte försöker göra det för svårt så kommer nog stabiliteten tillbaka och även mitt spel.

Och vad tycker du ni gjort bra, respektive mindre bra som lag?
- Har ju som sagt gått upp och ner för oss där vi har blandat bra prestationer med dåliga. Det vi gör bra är att vi inte ger upp utan oftast håller oss inom ramen i vårt spel. Det mindre bra är väl att vi ibland inte vågar göra det lilla extra för att vinna.

Vad har du spelat i för klubbar i din karriär?
- Mina klubbar i min karriär har varit Skara HK, IFK Skövde och IK Cyrus.

Och vad säger du om matchen mot Täby HBK nu senast?
- Det var en riktig nagelbitare! Ingen bra match från oss men vi tog två poäng och det är det som räknas efter matchen. Resten får man jobba vidare med på träningarna.

Okej. Ha det bra och krya på foten!
- Tack. Ha det fint!


Inga kommentarer: