onsdag 28 december 2011

M6:an Rickard Jonsson är snart tillbaka

Strömnäs GIF:s linjejätte Rickard Jonsson fick en olycklig armbåge mot tinningen i omgång 7 borta mot HK Country. Dagen efter kunde han ändå genomföra matchen mot IK Cyrus. Men på måndagen kände han att något inte stod rätt till.

- Jag var yr och såg stjärnor på jobbet så jag gick och kollade upp det, berättar Rickard.

Och det var tur att han gjorde det.

- De sa att jag fått en lättare hjärnskakning men de skulle inte sjukskriva mig.

Men hård som han är skulle han ändå spela matchen mot Sollentuna HK i omgång 9. Men då sade kroppen ifrån.

- Jag spydde efter ett tag i den matchen.

Efter vidare undersökningar visade det sig att det inte bara var en lättare hjärnskakning.


Rickard Jonsson.

- Nej, det var en hjärnblödning och så undrade läkaren om jag inte brukade ha ont i huvudet i tid och otid eftersom hjärnan låg på fel plats.

På fel plats? Det låter ju inte så bra?
- Nej, men det kanske är något medfött. De kände väl till fem sådana fall sedan tidigare så nu ska jag gå på uppföljningskontroller en gång om året.

Hur är det nu då?
- Ja, men det är rätt bra nu. Är väl bara mer trött än vanligt efter en dag på jobbet. Jag räknar med att vara tillbaka i träning efter nyår.

När får vi se dig på planen igen?
- Jag tror det blir i returmötet mot er nere i Nypan, så det blir kul.

Kul för dig Rickard. Då ses vi!
- Jamen!

Fiskat något under julen uppe i Piteå?
- Nej, isfisket är inte så bra där föräldrarna bor. Men jag blir farlig till gäddfisket i vår med mina nya Rapalas som tomten kom med.

Härligt och krya på dig nu!
- Tack detsamma!

Inga kommentarer: