tisdag 13 december 2011

Uppföljning av mina tips från omgång 11

Och så här gick det med mina tips i omgång 11:

HK Tyrold - IK Cyrus 24-30 (Mitt tips: 28-30)
Trodde på en ännu tightare match rent målmässigt där IK Cyrus inte har visat någon storform på sistone. Men det känns stabilt av dem att vinna så pass klart i en sådan här måste-vinna-match. Har tyvärr inte fått in något protokoll så har inte så mycket att gå på här.

HK Country - Ricoh HK 33-22 (Mitt tips: 36-27)
Serieledaren skulle bara ta hem segern i ett handbollstokigt Skövde. Segern blev ännu klarare än vad jag kalkylerat med. Ett styrkebesked. 10 raka segrar nu och med spelare som Jimmy Otter och Eirik Rolid (16 mål tillsammans) och en i övrigt väldigt jämn trupp kommer det bli en rolig vår för gänget från Stöpen. Och då lär även Wärn komma tillbaka! I bortalaget presterade, i vanlig ordning, Quinones och Holmberg framåt med 13 kassar som gemensamt målfacit. Att Järeholm bara satte två räcker förstås inte och där måste HK Country ha spelat väldigt bra.

***

HK Silwing/Troja - RP IF Linköping 27-23 (Mitt tips: 25-32)
Jag vill inte höja Linköpingslaget till några direkta höjder men efter att ha spelat mot bägge lagen trodde jag nog att de skulle ta hem det här via ett bra målvakts- och försvarsspel. Det håller givetvis inte att spelare som Calle Andersson och Petter Wåhlin bara gör 3 mål tillsammans om de ska vinna några matcher. Nu storspelade dock H6:an Jim Andersson tillsammans med V6:an Philip Claudius som gjorde 14 mål tillsammans. Men tyvärr vinner man oftast inga matcher genom enbart framgångsrika kantspelare. Claudius spelar bra där på kanten och snart borde de också ha tillbaka två av seriens bästa V6:or i Blomqvist och Sjöö. Snacka om konkurrens. Hemmalaget fick till försvarsspelet ordentligt med tunga pjäserna Hanserius och Glimman i mittblocket. Att sedan Gustavsson, Hanserius, Oscar Matsson och Berg Loen levererade, som vanligt, i offensiven var tungan på vågen. Rutin!

***

Sollentuna HK - Tyresö IF 31-36 (Mitt tips: 20-40)
Jag trodde givetvis på större siffror men enligt Brejding missades, eller räddades, upp emot 15 klara lägen. Men så gör ju Mattelin varje match. Ingen nyhet där. Tyresö IF vinner mycket på Johan Brun som levererar i varje match och där kan han även avlastas av den store Mattias Lindahl och tillsammans bidrar de, med sin skottkraft, med många enkla mål. Och det är precis det som topplagen kan ta till i den här serien när de går på halvfart mot bottenlagen. De vinner utan att spela bra tack vare individuella prestationer.

***

Strömnäs GIF - HK Eskil 28-43 (Mitt tips: 22-35)
Ungefär som jag trodde. Förståeligt att HK Eskil slog av på takten efter att ha kontrat järnet och kört matchen tidigt. Bra passningar och få tekniska fel i kombination med ett tungt försvar med Tobbe Olsson som har det där fantastiska utkastet. Knutsen och Karlsson på kanterna behöver bara springa så får de bollen och de grönsvarta borde väl leda någon form av tabell över antalet kontringsmål på kanterna. Tror inget lag slår dem på fingrarna där. Simon Karlsson i hemmalaget blev återigen målbäst i sitt lag.

***

Täby HBK - IFK Nyköping 35-23 (Mitt tips: 27-29)
Självklart trodde jag på oss här. Det gjorde vi alla men vi tappade metodiken fullständigt efter ungefär halva första och hittade därefter inte tillbaka utan blev överkörda där vi gång på gång klev in i mitten och tog billiga avslut. Bakåt jobbade vi var och en för sig där de kvicka hemmaspelarna hittade lösningar på allt. Tråkigt för våra ditresta supportrar som inte fick se sitt kära IFK Nyköping komma upp i någon form av nivå. De önskar reseersättning och det kan jag tamefan förstå.

Treijner, tar vi det från böteskassan?

2 kommentarer:

#17 sa...

Jag har matchprotokollet från matchen i Tyresö mellan Tyrold-Cyrus.

Till vilken mejl adress vill du ha det så löser jag det: )

// 17

Söderberg sa...

Lysande ju! Har du även arbetsprotokollet? För jag behöver även det för att stämma av så sekretariatet har gjort rätt, haha. Kör även straffstatistiken därifrån.

http://www.blogger.com/profile/13794146506564547201

Glid in där och kolla till vänster så hittar du den. Plitar jag ner den här blir det bara en massa extra skräppost. Det ska inte vara lätt inte. ;-)