fredag 12 augusti 2011

Svettiga bilder från torsdagsträningen

Men innan bilderna, som kommer längre ner i inlägget, tänkte jag berätta lite om dagen som gått. På förmiddagen började mobilen ringa där det stod Rickard Jonsson på displayen. Trevligt, var min första tanke. Det är alltså den store och starke M6:an från Sikeå SK som var på try out hos oss i maj.

Han satt i SAAB 9-5:an på väg genom Stockholm för att sedan dra vidare ner till Jönköping. Han var sugen på en lunch i Nypan så jag och Gee var inte sena med att tacka ja. I helgen ska Rickard ner till Jönköping för att hänga med på Hallbys träningsläger. Vi får ta ett snack, min namne och jag, efter helgen för att höra hur det gick.

Sköna historier, god mat och en starkt lysande sol var en lite väl kort sammanfattning av den ljuvliga lunchen. Annat intressant som kråkjakt, fiske och handboll stod också på agendan. Men annars kan jag bara konstatera att Rickard Jonsson är en riktigt skön pjäs. Han är uppväxt i Sjulsmarkslångträsk och det kanske är det som är hemligheten. En klockren människa hur som helst.

Tyckte särskilt om en historia som han delade med sig av. Det var när Rickard, Robert "Bobby" Sundström och en kille som heter Jerry, målvakt i Umeå IK, var och åkte skidor i Hemavan. De satt då på ett hak och en liten bit därifrån satt vårat stora svenska hopp inom utförsåkning, Jens Byggmark.

Jerry satt och tittade intensivt på Jens. Riktigt stirrade ut han. Han tyckte att han kände igen Byggmark.

Jerry: Hörru, jag känner igen dig. Är du från Ume?
Byggmark: Nej, jag kommer härifrån. Men jag åker skidor. Du kanske känner igen mig därifrån?
Jerry: Nej, haha, då känner jag då inte igen dig.

***

Lite bilder var det också ja. Färska bilder från torsdagsträningen.


Bloggkollegan kör armhävningar för glatta livet. Allt för att kunna läxa upp mig i en armhävningstävling.


Martin kostade på sig ett leende mitt i ryggresningen. Allt för bloggen, som Martin brukar säga.


Westerlind, Lidas och Axel kollar in när Persson stretchar i målvaktströja och kalsonger.


Axel gillar när jag plockar fram kameran.


Den där minen, som Lennartsson skulle ha sagt. Den där minen.


Det ser ut som att Gee är på väg tillbaka.


Fogel väntar på att få springa lite. Under tiden ställde Persson en fråga.

- Fogel, funkade inte den där hårtrimmern som du fick av oss i studentpresent?


Ynglingen Kassem svettas och pustar ut under intervallträningen.


Jag var som K-G Z på träningen. Dök upp här och där och vips hittade jag Moe mitt i situpsen. Han krystade fram ett litet snett leende trots mjölksyra i sexpacket.


Jobbigt värre. Emil Persson sparade inte på krafterna.


Rikard Ahlin, lånet från Caperiotumba. Klart vi ska ta ett foto i bar överkropp, tyckte bloggen.

***

Stor händelse i Nypan ikväll. Björn Rosenström kommer hit och drar av sina gamla dängor.

2 kommentarer:

Micke Ring sa...

"var inte sena med att tacka nej". Så ni var snabba med att tacka nej? Hur lyckades ni då få till en lunch?
Och kände sig Rickard välkommen?

Söderberg sa...

Hahaha, fin felskrivning