lördag 13 augusti 2011

Rikard Ahlin - lånet från Caperiotumba

Då har jag fått en namne i laget då. Fast minus ett "c". De senaste åren har M6:an Rikard Ahlin spelat för Hammarby och Caperiotumba. En stenhård konkurrenssituation på M6 i Caperiotumba, av Christoffer Brännberger och Jesper Linnell, har fått den lovande linjespringaren att vilja söka efter mer speltid och nya utmaningar. Nu blir det i form av ett lån till oss i IFK Nyköping.

Hälften av träningarna blir med Caperiotumba och hälften med IFK. Matcherna med IFK om det inte krisar uppe i Botkyrka för då får Rikard rycka in där.

Hur känns det här då Rikard?
- Det känns seriöst och bra. Verkar vara ett bra gäng så det här kan bli nåt.


Rikard under intervallträningen.

Nu blir det lite pendling för dig. Var åker du ifrån?
- Jag bor i Ösmo.

Ösmo, det har jag ju hört, men var ligger det?
- Det ligger mot Nynäshamn.

Okej. Då blir det några mil då, hur många?
- 11 mil.

Jobbar du annars eller vad ska du göra här till hösten?
- Jag ska börja plugga till byggnadsingenjör, som Hampus (Asp, reds anm). Det drar igång på måndag.

Fisktatueringen då, storyn bakom den?
- Fiskens tecken och sen har jag alltid velat haft en skelettatuering.



Ja, det här med fisk passar ju bra in här i laget. Du kommer från Caperiotumbas fina ungdomshandboll. Hur var ni som juniorlag?
- Vi tippades åka ur steg 3 i SM men nådde hela vägen till steg 5 och där åkte vi ur mot Sävehof i semifinalen efter två förlängningar. Vi fick straff med sju sekunder kvar. Han fintade på straffen och drog den i mål och precis när de lade avkastet tog de timeout. Då återstod sex sekunder. Ganska konstigt att det bara hade gått en sekund på det momentet. Så man kan säga att vi hade domarna emot oss. I finalen gick sedan Sävehof och vann med 12 mål trots att de inte fick så lång vila emellan. Vi hade alltså stor chans att vinna SM om vi bra gått till final.


Mera intervaller. Melcher svischar förbi Rikard i full fart också.

En personlig reflektion och av det lilla jag hann se av träningen så tycker jag Rikard så rejäl och kraftfull ut. Bra känsla för att blocka och smäller på bra bakåt. Bra kyla i avsluten också. Såg bra ut!


Ett av alla säkra avslut från Rikard.

Kul att ha dig här Rikard och kör försiktigt!
- Ja, tack ska du ha!

Inga kommentarer: