fredag 5 augusti 2011

En Caperiotumbare på IFK-träningen

Ikväll var det dags för veckans sista kollektiva träning. Jag var där en stund och hann också bli väldigt sugen på att dra dit några bollar på bloggkollegan som stod där i kassen. Nu är jag snart kry och fit for fight skulle jag tro.

Förutom att stå och ljuga lite med läktarfolket noterade jag även att Caperiotumbas Andréas Asp var med på några skottövningar. Jag noterade även att han hade en klockren blåklocka kring ena ögat. Det var tydligen en armbåge som hade kittlat till honom på ögat under matchen mot Rimbo HK här i veckan.

Övriga spelare fick annars slita ont under en 20-minutersperiod där intervallöpning stod på schemat där inne på hallgolvet.

***

En del av läktarstolarna är numera bortplockade och vad jag har hört vankas en liten makeover där i Sporthallen tills det att serien drar igång. Någon form av VIP-hylla ska byggas. Bara att köra lite Zoégas Mollbergs i stora termosar och ett par plåtar med oxfilé så är biffen fixad. Biffen, ja, han var för övrigt och kikade in träningen ikväll med sin bolltrollare till son.

Halvvägs in på träningen och efter några minuters småsnack med Gee, Dalin och Biffen var det dags att bege sig hemåt. Eller som Biffen sade en gång när han satt i en minibuss och hade frågat efter vägbeskrivningen till en hall i Huddinge:

- Vi går vidare!


Inga kommentarer: