onsdag 17 augusti 2011

Match- och träningskläder på väg

Innan träningen igår testade var och en ut vilken storlek man ville ha på sina nya match- och träningskläder. Tror att det var många som beställde Small på t-shirtsen och lite större på shortsen. Vet inte om det finns någon baktanke med det. Axel ville ha små shorts.

- Det är schysst att kunna flexa lite, sa Axel till mig och spände till ordentligt med lårmuskulaturen.

- Fast jag har inga sådana där benmuskler så jag ska nog köra lite längre shorts, kontrade jag med.

Hmm, nu får vi se hur det blir på skofronten och sen är det bara en IFK-väska som fattas. Jepsson?

***

Tisdagsträningen var för övrigt rolig. Mycket kantskott och kontringar. Men axeln och hopparknät har ju haft bättre dagar som jag känner nu. Men det som inte dödar, det härdar.

I en övning körde vi utan kanter och eftersom mina vänsterhänta kollegor, Germerud och Melcher, var på plats fick de ta hand om H9-platsen. Inget konstigt eftersom de normalt sett spelar där. Själv fick jag agera 2:a i försvaret. Jag känner mig lite ovan där, hopplös H1/H6 som jag är. Vid ett tillfälle fick jag också höra att jag var mindre bra av tränare Sundberg. Fast jag gillar det, att Sundberg är rakt på sak, så man får veta när man är kass och vad man ska göra istället.

***

Tråkigt att Melcher trampade snett och stukade foten. Inte bra alls. Hoppas på en snabb konvalescens där helt enkelt.

Lidas, får du laga all mat hemma hos Melcher nu? Nudlar till lunch och sen lite nudlar till middag? Ta hand om er!

Inga kommentarer: